پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 30 خرداد 1401

به گزارش راه ساری، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و شش درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 30 خرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی خواهد بود.

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان تهران طی 4 روز آینده، آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 35 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (30 خرداد ماه) آفتابی همراه با وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (31 خرداد ماه) نیز آفتابی توام با وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (1 تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای 27 درجه و با حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

شرایط آلودگی هوای تهران

عصر امروز با رخداد شرایط ناپایداری نسبی جو، در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش موقتی گردوخاک، کاهش موقتی دید، کاهش کیفیت هوا و در ارتفاعات استان افزایش ابر و رگبار باران با احتمال رعد وبرق مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (29 خرداد ماه) کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود می نماید علاوه بر این با توجه به افزایش دما و فراهم شدن شرایط مناسب جهت فراوری آلاینده ازن، در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در بر خی منطقه ها وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (30 خرداد ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها می گردد، هرچند با شروع تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا به ویژه در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نیست. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود، بااین حال افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها خواهد شد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

امروز (29 خردادماه) در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک استمرار خواهد داشت. روز دوشنبه (30 خردادماه) این شرایط در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

بعلاوه امروز در دامنه های شمالی البرز واقع در گیلان، مازندران، در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد بویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می دهد. دوشنبه (30 خردادماه) در دامنه های البرز واقع در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان استان خراسان رضوی رگبارو رعدوبرق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

سه شنبه (31 خردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران بعلاوه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و شمال هرمزگان رگبار موقتی انتظار می رود. چهارشنبه (اول تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می گردد.

پنج شنبه (2 تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در غرب گیلان رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و در منطقه های از غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14619

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 30 خرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 30 خرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید