چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها

به گزارش راه ساری، دیگر کمتر کسی به شیوه سنتی سفر می نماید. خیلی از هتل های عظیم می دانند که گردشگران مدرن دنبال چیزی بیش از جای خواب و روم سرویس هستند. با گسترش خدمات شرکت هایی مثل ایر بی ان بی (Airbnb) و کسانی که خانه خود را به مسافران اجاره می دهند، کاربرد هتل ها هم عوض شده و دیگر نمی توانند فقط جایی برای خواب باشند. از این رو آنها روش های خلاقانه ای برای جلب مشتری به کار می گیرند. با خبرنگاران تریپ همراه باشید:

چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها

1- امکان سفری متفاوت برای مشتریانت فراهم کن

خیلی از گردشگران ساعات کمی را در اتاق هتل صرف می نمایند و برای جذب آنها باید روش های خلاقانه ای به کار گرفت و امکانات هیجان انگیزتری پیشنهاد کرد. برای جذب مسافر دیگر روش های سنتی جواب نمی دهد و باید روش های پیچیده تری از مبلمان زیبای اتاق و ملحفه های سفید و سرویس بهداشتی لوکس رو کرد، برای همین برخی هتل ها به برگزاری کلاس های یوگا، گردهمایی های شاد و بازی های جذاب دسته جمعی رو آورده اند. در یک تجربه شگفت انگیز مشتری های برج های Waldorf Astoria دسترسی اختصاصی به باغ ها و کندوهای عسل پشت بام هتل دارند و می توانند فرایند زنبورداری را تجربه نمایند و با شیوه ای به نام عسل درمانی آشنا شوند و از داروهایی که ماده اولیه همه آنها عسل است بهره ببرند.

2- قدر مشتریان ثابت را بدان؛ تکنیکی مهم از 4 تکنیک بازاریابی برای هتل ها

مشتریانی که بیش از یک بار مسافر هتلی هستند همان مشتریان وفاداری اند که هتل باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشد. باید با آنها جوری رفتار کنی که انگار تک تک شان را می شناسی و هرازچندی پیشنهادهای ویژه برای آنان تدارک ببینی.

هتل های روش های خلاقانه ای به کار می گیرند تا مشتری گذری را تبدیل به مشتری ثابت نمایند. این روشها به وسیله احترام گذاشتن به سلیقه شخصی مشتری یا علاقه مندی هایی انجام می گیرد که او در طول اقامت در هتل از خود بروز داده است. یکی از مثال های خوب مربوط به هتل بین المللی ریتز-کارلتون است. وقتی کودک یکی از مشتریان عروسک خود را در اتاق هتل جا گذاشت آنها بعد چند روز عروسک را به آدرس مشتری پست کردند و همراهش عکس هایی از عروسک فرستادند که در جای جای هتل گرفته شده و نشان از یک ماجراجویی هیجان انگیز در هتل داشته است.

3- نقش خود را به عنوان متخصص امور گردشگری جا بینداز

خیلی از برندهای بین المللی هتلداری، بر چگونگی ارائه اطلاعات هتل به مشتریان نظارت ویژه ای دارند. وب سایت آنها برای افراد غیر عضو بسیار ساده و کاربردی طراحی شده تا در صورت ثبت نام و عضویت بتوانند به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا نمایند. هتلها فقط به خدماتی که خود ارائه می دهند بسنده نمی نمایند، آنها در اپلیکیشن ها و وب سایت های خود اطلاعات مفیدی برای گردشگران جمع آوری می نمایند. مشتریان با مطالعه این مطالب حس می نمایند که گزینه مورد اطمینانشان را پیدا نموده اند.

آنها به جای بمباران مخاطب خود با ارائه ویژگی های پرشمار، سعی می نمایند با صرفه جویی در وقت و پول، فقط امکانات مهم را به مشتریان معرفی و فرایند خرید خدمات هتل را ساده تر نمایند. تکنولوژی موبایل این فرایند را ساده تر نموده. مشتریان می توانند به وسیله اپلیکیشن هتلهایی مثل هتل هایت و هیلتون به سرویس های مختلف آنها دسترسی پیدا نمایند، به صورت آنلاین اتاق مورد علاقه خود را رزرو نمایند یا با خدمه هتل در ارتباط باشند.

برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن برای مسافران این صفحه را ببینید: بهترین اپلیکیشن برای مسافرت کدام است؟

4- در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط انسانی برقرار کن

برخی هتل ها در شبکه های اجتماعی خود کار جالبی می نمایند. در شبکه های اجتماعی هتل ها به جای اینکه برند با مخاطبان صحبت کند، کارکنان هتل با مشتری طرف گفت وگو می شوند و هر کس به فراخور تخصصی که دارد در جریان ارتباط با کاربران شبکه های اجتماعی مداخله می نماید. مشتری از این ارتباط انسانی حس خوشایندتری پیدا خواهد نمود و با اعتماد بیشتر با هتل ارتباط خواهد گرفت.

اگر می خواهید درباره مدیریت سفرهای کاری بیشتر بدانید را ببینید.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8605

به "چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید