چگونه یک استارتاپ پیروز را آغاز کنیم؟
به گزارش راه ساری، استارتاپ ها امروزه به طور چشمگیری در حال گسترش هستند. با این حال تعداد استارتاپ هایی که پیروز می شوند آنچنان زیاد نیست. عوامل گوناگونی در پیروزیت یک تجارت دخیل هستند که از جمله آن می توان به بازاریابی صحیح، تطبیق پذیری، نام خوب و ... اشاره کرد.
خبرنگاران | سرویس علوم - در موضوع استراتژی ها یکی از بهترین راه ها برای ساختن یک کسب و کار خوب این است که آنچه را که در ذهن دارید هرچه زودتر به بازار ارائه نمایید چرا که بدون شک، تأخیر مخرب است و بالعکس سرعت زمان و پول را ذخیره می کند. در این مقاله به چند راهکار اشاره می کنیم که به کمک آن می توانید سریع تر استارت آپ خود را به نتیجه برسانید!
شکست در استارت آپ
جهانی استارت آپ مملو از افرادی است که می خواهند و تلاش می کنند اما نمی توانند از تجارتشان به خوبی بهره برداری کنند. چرا این اتفاق می افتد؟ دلیل عمده این موضوع را می توان این دانست که بسکمک از کارآفرینان نمی دانند چگونه باید تجارتشان را از نقطه آ به نقطه ب برسانند. نقطه آ همان جرقه ذهنی و ایده متفاوت است که به کمک تفکر خلاق به ذهن کارآفرین خطور می کند و نقطه ب اتفاقات بعدی را شامل می شود یعنی زمانی که تجارت شما ایمن است، شروع شده است و مولد پول برای شماست.
چگونه استارتاپ موفقی را تجربه کنیم؟
1. به خودتان باور داشته باشید
شک و تردید برای شما فلج کننده است از این رو مهم است که به خودتان ایمان داشته باشید. اگر شما به این باور برسید که 100 درصد توانتان را برای موفقیت در این تجارت قرار داده اید، اعتماد به نفس بالایی در خودتان خواهید دید.
2. شروع کنید
تجربه به من می گوید این که بتوانید سریع شروع کنید مهم تر از این است که بخواهید صحیح شروع کنید. به این موضوع خوب فکر کنید. اگر شما تجارتتان را شروع نکنید، هیچ اتفاقی نمی افتد. هرچیزی که شما را به آن وا می دارد که تجارتتان را شروع نکنید یا چیزی است که باید به آن توجهی نکنید یا باید آن را حل نمایید. باید بدانید تردید در تصمیم گیری موفقیت را به مخاطره می اندازد!
- برنامه ریزی اولیه
- ثبت
- طراحی محصول
- ارائه نمونه اولیه
هیچ چیزی غیر از خودتان وجود ندارد که بتواند شما را از تجارتتان دور کند. اولین قدم ها را برای رسیدن به تجارتتان بردارید.
3. از دیگران کمک بخواهید و به آنها بگویید که انجامش دهند
این قسمت فقط یک پیشنهاد است! زمانی که شما یک تجارت را شروع می کنید بدون شک پاسخ همه سوالات را نمی دانید. به عنوان مثال شما باید محصول و یا شرکتتان را ثبت کنید اما چگونه؟ چه نوع شرکتی مناسب کار شماست؟ برای رسیدن به این پاسخ ها بهتر است از یک وکیل خوب کمک بگیرید. وکیل به شما کمک می کند تا نوع شرکت خود را انتخاب کنید. بهتر است در صورت امکان از او بخواهید تا برای شما ثبت شرکت را انجام دهد. در این حالت شما توانسته اید به سرعت یک انسان خبره در موضوع خاص را انتخاب کرده و نحوه اجرای اوامرتان را توسط خود او ببینید. زمانی که یک مشکل ایجاد می شود نیاز نیست که شما پاسخ را داشته باشید اما باید به سراغ کسی بروید که پاسخ را بداند. همچنین زمانی که شخصی شما را راهنمایی می کند (در هر موضوعی مانند مکان مناسب برای تولید، طراحی لوگو و ...) از او بخواهید تا برایتان آن کار را انجام دهد.
4. هر چیزی را به فروش برسانید!
برخی از کارآفرینان می دانند چه چیزی را می خواهند به فروش برسانند اما برخی دیگر نمی دانند دقیقا چه محصولی را می خواهند به فروش برسانند و فقط می خواهند چیزی را بفروشند. پیشنهاد من است که هر چیزی که هست را بفروشید!
بسکمک از کارآفرینان مطرح در جهان چیز جدیدی را نمی فروشند بلکه آنها محصولی را متفاوت و یا بهتر تولید کرده و به فروش می رسانند و این راز موفقیت آنهاست.
- سام والتون هرچیزی که در ارزان فروشی ها و خوار و بار فروشی ها به فروش می رسید را می فروخت.
- تد ترنر به سادگی تبلیغات و پخش تلویزیونی فروخت.
- هوارد اسکولتز قهوه فروخت.
- وارن بافت کالای افراد را خرید و فروش می کرد.
کارآفرینان همیشه خلاق نیستند. شما می توانید محصول شخص دیگری را بگیرید و بفروشید.
پیامم را خوب رساندم؟ بفروشید! هرچیز ممکن را!
5. یک نام خوب انتخاب کنید
خوب یک معیار ذهنی است از این رو شما باید اسم مجموعه تان را بر اساس سلیقه مخاطبان هدف، نامگذاری کنید تا لذت ببرند.
6. تطبیق پذیر باشید
به هر حال هیچ کس نمی تواند همه چیز را پیش بینی کند چرا که همه ما انسان هستیم بنابراین باید تجارتتان آنقدر انعطاف داشته باشد که بتواند به اتفاقات ناگهانی واکنش مطلوب و مناسبی ارائه دهد. مانند بسکمک از شرکت ها نباشید که با یک ضربه از بین می فرایند و ورشکست می شوند.
7. وقف کارتان شوید
شروع یک استارت آپ با یک کار کارمندی ساده کاملا متفاوت است. اگر می خواهید از شکست فرار کنید باید آمادگی این را داشته باشید که زندگیتان را وقف این کار کنید. شاید به نظر بیاید خوداشتغالی باعث ایجاد ساعت کاری کمتر و مناسب تر می شود، اما برای موفقیت باید بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید. به بیان دیگر هر نتیجه ای که از کار شما حاصل شود کاملا بسته به خود شماست.
8. تجارت الکترونیک و فضای مجازی را جدی بگیرید
به قدرت بالای شبکه های اجتماعی برای ارتباط با کارمندان بالقوه، شریکان، کارمندان، اسپانسرها و یا هرکسی که مرتبط با تجارت شماست دقت کنید و از آن غافل نشوید.
بیشتر بخوانید: تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن
9. بازاریابی صحیح را فراموش نکنید
اگر افراد ندانند که شما وجود خارجی دارید نمی توانید انتظار نتایج مثبتی از کارتان داشته باشید. هرچقدر بودجه داشته باشید می توانید به کمک راه هایی خودتان را به مشتریان بالقوه و نیز افراد دیگر معرفی نمایید. از جمله این راه ها می توان به وبسایت، شبکه های اجتماعی و ... اشاره کرد. در واقع بازاریابی یکی از مهم ترین راه ها برای موفقیت در استارت آپ است.
10. با مشتریان بالقوه تان صحبت کنید
استارت آپ فقط در ذهن کارآفرین وجود ندارد بلکه در مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه نیز هست. وقتی کسانی وجود دارند که می خواهند محصول شما را خریداری و یا استفاده کنند، باید تمام تلاشتان را بکنید تا این افراد را به خوبی بشناسید. موفقیت و یا شکست تجارت شما را پذیرش محصول و یا خدماتتان در بین مشتریان مشخص می کند. به بیان دیگر مشتری مداری را فراموش نکنید!
هرچه بیشتر با مشتریانتان در تعامل باشید و آنها را بشناسید، سریع تر می توانید به آنها خدمت کنید.
نتیجه گیری
شروع سریع کار به معنای بدون فکر کار کردن و عجله کردن نیست. شروع سریع بدین معناست که شما باید از همه منابع ممکن برای رسیدن به یک هدف استفاده کرده و یک شروع حداکثری داشته باشید. شروع کردن مهم ترین چیز است. زمانی که تجارت شما شروع شود می توانید هر تغییر و یا اصلاحی را در آن انجام دهید.
استارت آپ مانند رالی است. هرچه سریع تر باشید، احتمال موفقیتتان بیشتر است.
چه مولفه های دیگری را در موفقیت یک استارتاپ و یا تجارت می شناسید؟ دیدگاه های خود را با مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.
برگرفته از: articles.bplans و entrepreneur
منبع: setare.comتفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری
مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز