چین و روسیه می توانند در برابر فشار قدرت های سلطه گرا مقاومت نمایند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وانگ ئی وزیر خارجه چین گفت که هم پکن و هم مسکو می توانند نظم دنیای را تضمین و در برابر فشار کشورهایی که در پی هژمونی و سلطه در سراسر دنیا هستند مقاومت نمایند.

چین و روسیه می توانند در برابر فشار قدرت های سلطه گرا مقاومت نمایند

وانگ در این باره گفت: من به شدت معتقدم که اگر قدرت های بزرگ ما، چین و روسیه، در کنار یکدیگر بایستند و همکاری های خود را تقویت نمایند، نظم جهانی تزلزل ناپذیر و اصول جهانی غیرقابل انکار خواهد بود. هژمونیسم (سلطه گرایی) نمی تواند ما را شکست دهد.

وزیر خارجه چین یادآوری کرد که پکن و مسکو به عنوان ضامن توسعه پایدار جهانی هستند و در عین حال در سکوهای مهم چندجانبه مانند سازمان همکاری شانگهای (SCO) و بریکس BRICS همکاری سازنده دارند.

وی اضافه کرد: ما در حال تقویت همکاری راهبردی مان در زمینه مسائل مبرم و فوری، حفظ ثبات منطقه ای و ایفای نقش محوری در تقویت انسجام بسیاری از کشورهای در حال توسعه بوده ایم.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به اینکه روسیه و چین منظره گسترده ای برای همکاری دارند، اعلام نموده بود که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که روسیه و چین بزرگترین همسایگان یکدیگر هستند که بنیان محکم و منظره گسترده ای برای همکاری دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14557

به "چین و روسیه می توانند در برابر فشار قدرت های سلطه گرا مقاومت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و روسیه می توانند در برابر فشار قدرت های سلطه گرا مقاومت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید