کلنگ موزه مرکزی شهرستان اِوَز به زمین زده شد

به گزارش راه ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، رئیس موزه مردم شناسی اِوَز امروز 14 آبان ماه 1399 اظهار کرد: این ساختمان مشتمل بر دو طبقه به متراژ کل زیربنای 700 مترمربع است و هزینه آن 28 میلیارد ریال برآورد شده که توسط خیران حاج عبدالرزاق بنار و شریف بازرگانی ساخته خواهد شد.

کلنگ موزه مرکزی شهرستان اِوَز به زمین زده شد

شریف بازرگانی ادامه داد: در این راه هم از بودجه خیرین استفاده خواهد شد و هم انتظار جذب بودجه های دولتی داریم و از نماینده مردم شهرستان های لار، گراش، خنج و اِوَز در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم ما را همراهی نمایند.

بازرگانی با اشاره به همکاری فرماندار، اعضای شورای اسلامی و شهردار و سایر مسئولین برای تخصیص زمین موزه مرکزی شهرستان اِوَز، ابراز کرد: بالغ بر 30 پروژه به خیران پیشنهاد داده شد که با احداث این ساختمان موافقت خود را اعلام کردند.

او ادامه داد: این از برکت فعالیت های خوب موزه مردم شناسی اِوَز است که سه سال پیاپی به عنوان موزه برتر خصوصی در ایران شناخته شده و با این نوع فعالیت ها خیرین ترغیب می شوند تا در فعالیت های فرهنگی پیشگام باشند.

مسعود کراماتی، شهردار اِوَز نیز در مورد واگذاری این زمین مطرح کرد: زمین اهدایی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حدود 6 هزار مترمربع برای احداث پارک مشاهیر است که می توان به میزان پنج درصد در این زمین ساخت و ساز کرد که این پنج درصد فضا به موزه اختصاص داده شده است تا در پارک مشاهیر ساختمان موزه مرکزی شهرستان اِوَز احداث گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12422

به "کلنگ موزه مرکزی شهرستان اِوَز به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ موزه مرکزی شهرستان اِوَز به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید