2 روش طرز تهیه کاپ کیک قلبی؛ سورپرایز شگفت انگیز ولنتاین

به گزارش راه ساری، روش اول تهیه کاپ کیک ولنتاین:

کاپ کیک ولنتاین یک ایده زیبا و جالب برای روز عشق است درست کردن این کاپ کیک را میتوانید به عنوان یک کار تفننی و جالب در نظر بگیرید. داخل این کاپ کیک از بکینگ پودر استفاده نشده است چون پف زیاد کیک باعث بهم خوردن طرح روی کاپ کیک می شود. برای درست کردن این کاپ کیک باید دقت و حوصله زیادی خرج کنید چون نکات و قلق های مخصوص به خود را دارد که باعث نتیجه مطمئن کار می شود. به جز طرح قلبی برای ولنتاین میتوانید طرح های متنوع دیگری مثل طرح ببری یا گورخری یا طرح های گلدار روی کاپ کیک ایجاد کنید که بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد. در خبرنگاران بلاگ همراه ما شوید.

2 روش طرز تهیه کاپ کیک قلبی؛ سورپرایز شگفت انگیز ولنتاین
مواد لازم کاپ کیک ولنتاین:
تخم مرغ3 عدد
آرد سفید قنادی85 گرم
روغن مایع35 گرم
شیر30 گرم
شکر اول (برای ترکیب با زرده ها)20 گرم
شکر دوم (برای ترکیب با سفیده ها)50 گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نشاسته ذرت1 قاشق سوپ خوری

برای تهیه کاپ کیک ها باید تمام مواد اولیه به دمای محیط رسیده باشن.

1- برای شروع کار زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا میکنیم زرده ها و شکر اول و وانیل رو داخل ظرفی ریخته و با همزن دستی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. روغن مایع را اضافه کنید.

2- شیر رو به مخلوط زرده ها اضافه میکنیم و با همزن دستی به مدت دو دقیقه مخلوط میکنیم.

3- آرد رو روی مواد الک میکنیم.

4- و با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم میزنیم. سفیده های تخم مرغ رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن شروع به زدن کنید و پنجاه گرم شکر دوم رو هم کم کم به سفیده ها اضافه کنید.

5- و به زدن سفیده ادامه بدین تا کاملا فرم بگیره و وقتی ظرف رو برمیگردونیم از داخل ظرف نریزه.

بعد یک قاشق نشاسته ذرت رو روی سفیده ها الک کنید و با دور تند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید. سفیده فرم گرفته رو در سه مرحله به زرده ها اضافه کنید.

6- و به آرومی با لیسک فولد کنید تا مواد در نهایت یکدست بشن و پف سفیده هم نخوابه. دو تا کاسه کوچیک رو آماده کنید و داخل هر کدوم دو قاشق از مایه کاپ کیک بریزید. به یک قسمت رنگ قرمز اضافه و مخلوط کنید.

7- و یک قاشق چای خوری آرد اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت مایه قرمز رنگ کمی بیشتر بشه مایه نباید خیلی شل یا خیلی سفت باشه غلظت مایه رو زیاد میکنیم فقط در حدی که راحت تر بشه داخل قیف باهاش کار کرد.

برای رنگ کردن مایه کاپ کیک از رنگ پودری یا رنگ ژله ای استفاده کنید رنگ مایع مناسب این کار نیست و غلظت مواد رو کم میکنه.

داخل قسمت دوم مایه کاپ کیک یک قاشق چایخوری پودر کاکائو الک کنید و هم بزنید تا یکدست بشه و مقداری رنگ مشکی برای تیره شدن رنگ مایه کیک استفاده کنید (استفاده از رنگ مشکی اختکمکه و در صورت دلخواه میتونید فقط از کاکائو استفاده کنید)

مواد رنگی رو داخل قیف بریزید و کنار بذارید.

8- کپسول ها رو داخل قالب قرار بدین و داخل کپسول ها از مایه کیک بریزین و فضای کمی را برای پف کیک خالی بذارید چون این کیک پف چندانی نداره (حدود دو سوم کپسول ها رو پر کنید).

سر قیف ها رو خیلی نازک ببرید و با کمک قیف با مایه قرمز رنگ طرح قلبی روی کاپ کیک ها بکشید.

با مایه مشکی چند نقطه مشکی ما بین قلب ها ایجاد کنید. طرح هایی که ایجاد میکنید دلخواه هستند و میتونید بسته به سلیقه طرح های دلخواه خودتون رو ایجاد کنید

قالب رو توی سینی فر قرار بدین و داخل سینی فر به ارتفاع نیم سانت آب جوش بریزید تا کل سطح سینی رو پر کنه.

سینی فر رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی بیست الی بیست و پنج دقیقه قرار بدین زمان در فر های مختلف متفاوته در آخر با یک خلال دندان از قسمت مرکزی یکی از کاپ کیک ها تست کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد حرارت رو خاموش کنید.

اما کاپ کیک ها رو از فر بیرون نکمکد و در فر رو ببنید و اجازه بدین کاپ کیک ها به مرور داخل فر خنک بشن چون بیرون آوردن کاپ کیک ها از فر باعث چروکیده شدن روی کیک ها می شود.

پف این کاپ کیک ها کمی بعد از پخت کمتر می شود و چون داخل کاپ کیک ها از بکینگ پودر استفاده نشده بافت متراکم تری نسبت به کاپ کیک های معمولی داره اما پختن این کاپ کیک ها نوعی تنوع محسوب میشه و ایده بسیار جالب و سرگرم کننده ایه.

نکات کاپ کیک ولنتاینی:

  • با ریختن آب جوش داخل سینی فر بافت کاپ کیک ها کمی مرطوب میشه میتونید این کاپ کیک ها رو بدون قرار دادن داخل سینی آب هم بپزین اما حرارت فرتون باید کاملا تنظیم باشه و دمای فرتون نباید خیلی بالا بره و گرم بشه چون در این صورت روی کاپ کیک ها ترک میخوره و طرح زیبای روی اون خراب میشه.
  • این کاپ کیک ها رو با طعم نسکافه هم میتونید آماده کنید برای این کار کمی پودر نسکافه فوری به زرده ها اضافه و مخلوط کنید.
  • به جای استفاده از رنگ های مجاز خوراکی میتونید از رنگ های طبیعی هم استفاده کنید میتونید به یک قسمت مایه پودر کاکائو اضافه کنید و روی کاپ کیک رو باهاش طراحی کنید.
  • اگه طرح های روی کاپ کیک ها رو پر و شلوغ بکشید مایه های رنگی کافیه اما اگه طرح های کمتری بکشید مواد طراحی تون اضافه میاد
  • فرم گرفتن سفیده تخم مرغ یکی از بخش های مهم درست کردن این کاپ کیک هست برای اینکه سفیده به خوبی فرم بگیره باید کاملا خالص و بدون چربی باشه از اونجایی که زرده تخم مرغ نوعی چربیه باید موقع جدا کردن سفیده و زرده خیلی مراقب باشیم.
  • پره های همزن باید کاملا تمیز و خشک و عاری از هر گونه چربی باشه.
  • جنس ظرفی که برای فرم دادن سفیده استفاده میکنیم بسیار مهمه. ظرف های پلاستیکی چربی رو به خودشون جذب میکنن و خیلی وقت ها این چربی داخل منافذ ظرف میمونه و با شستن از بین نمیره و مانع از فرم گرفتن سفیده میشه بهتره از ظرف شیشه ای یا فلزی برای فرم دادن سفیده استفاده بشه.
  • همچنین بهتره ظرف مورد نظر و پره های همزن رو قبل از استفاده به خوبی با صابون شستشو بدیم تا کاملا تمیز باشن و اجازه بدیم کاملا خشک بشن و رطوبت نداشته باشن و بعد مورد استفاده قرار بدیم.
  • موقع همزدن سفیده های تخم مرغ همزن رو از یک جهت حرکت بدین مثلا در جهت عقربه های ساعت چون عوض کردن مداوم جهت هم زدن باعث میشه سفیده به خوبی فرم نگیره.

روش دوم تهیه کاپ کیک ولنتاین:

اگر در پی پختن یک کیک فوق العاده منحصر به فرد برای روز ولنتاین هستید حتما دستور پخت امروز ما را بخوانید. کاپ کیک های قلب دار، ترکیب شیرینی و عشق در یک غذای خوشمزه! سوپرایزی به شکل قلب درون کیک به عنوان کادوی ولنتاین در این روز فراموش نشدنی!پختن این کیک کمی سختی داره ولی برای روز ولنتاین(عشق)، عصرانه ای کاملاً منحصر به فرد است. روزی که در سراسر دنیا نیز یک روز کاملاً خاص، برای جشن گرفتن عشق افراد به هم است. با ما باشید تا مرحله به مرحله این کیک سوپرایز و خوشمزه را تقدیم حضورتان کنیم.

برای مشاهده کیک تولد خونگی اینجا کلیک کنید.

مواد مورد نیاز کاپ کیک قلبی عبارتند از:
آرد سفید قنادیدو و نیم پیمانه
شکریک پیمانه
آب یا شیریک پیمانه
روغنیک پیمانه
تخم مرغچهار عدد
وانیلنوک چاقو
بیکینگ پودریک قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمزبه مقدار لازم
قلب آب نباتی تزیینی خوراکیبه مقدار لازم
خامه فرم گرفته قنادیسیصد گرم

طرز تهیه کیک سوپرایز قلبی ولنتاین:

در اولین مرحله برای تهیه کیک سوپرایز قلبی به سراغ تخم مرغ های به دمای محیط رسیده بروید.

1- تخم مرغ ها، شکر و وانیل را با دور تند هم زن هشت دقیقه به هم بزنید.

2- در مرحله بعد، آب یا شیر را به مخلوطتان اضافه کنید و در حد چند ثانیه به هم زنید.

3- سومین مرحله یعنی اضافه کردن روغن را نیز، به همین شکل انجام دهید. توجه داشته باشید در این مرحله مواد زیادی به هم زده نشوند، چون مواد رقیق می شود و لطافتی که انتظار دارید را بعد از پخت به شما نخواهد داد.

4- در مرحله چهارم پخت کیک امروز، آرد سفید قنادی و بیکینگ پودر را که سه بار الک کرده اید، طی دو مرحله به مایع کیک اضافه کنید.

چند ثانیه با دور کند هم زن در حدی که مواد ترکیب و یک دست شوند به هم بزنید.

مواد اولیه کیک شما به همین راحتی آماده شده است.

5- برای قلب های وسط کیک، مقدار کمی از مواد را درون ظرف مناسبی بریزید و چندین قطره خوراکی قرمز به آن اضافه کنید، تا به مقداری که تمایل دارید کیک رنگ و رو بگیرد.

روی به جای مانده مواد نایلون بکشید و کنار بگذارید.

6- بهتر است برای مواد قرمز رنگ سینی کوچک و مناسبی را در نظر بگیرید. بعد از کاور کردن آن با کاغذ روغنی مواد را به آرامی درون سینی بریزید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه در فر قرار دهید.

شما باید فر را از قبل گرم کرده باشید. یعد از سپری شدن زمان اعلام شده حتما کیک را با خلال دندان تست کنید و مطمئن شوید که کاملا پخته شده است.

قطعاً با توجه با سایز سینی شما و قطری که کیک را در آن می ریزید ممکن است زمان پخت بیشتر یا کمتر شود.

پس با توجه به شناخت خودتان از فر یا تستری که از آن استفاده می کنید شرایط پخت کیکتان را بررسی کنید.

بعد از پخت کیک قرمز و خارج کردن آن از فر، حسابی زمان دهید تا کیک خنک شود.

7- کاغذ روغنی پشت آن را به آرامی جدا کنید و با قالب قلبی شکل کیک را برش بزنید.

حالا به سراغ قالب های کیک فنجانی تان روید و کاغذ های مورد نظرتان را درون قالب ها قرار دهید.

8- در آخرین مرحله با کمک ملاقه مقداری از مواد را در قالب های کاغذی خود بریزید به قدری که نصف یا نصف بیشتر قالب را پر کند.

حالا قلب ها را به صورت ایستاده وسط مواد سفید درون کاغذها قرار دهید.

در سرانجام به جای مانده مواد کیک سفید را درون کاغذهایتان بریزید.

در این مرحله وسواس بیشتری به خرج دهید و مراقب باشید قلب ها کج نشوند.

9- کیک ها را به مدت بیست و پنج تا سی دقیقه با دمای بالا و پایین در طبقه وسط به فر منتقل کنید.

حتما قبل از خارج کردن کیک ها از فر، آن ها را با همان روش خلال دندان که پیش تر اشاره کردیم، چک کنید تا از مغزپخت شدن آن ها مطمئن شوید.

بعد از خارج کردن کیک ها از فر زمان دهید تا آن ها کامل خنک شوند.

با کمک قیف و ماسوره ای که باب میلتان است خامه فرم گرفته را به شکل گل یا شکوفه روی کیک ها بزنید.

و بعد با ترافل های رنگی یا قلب های آب نباتی آن را تزیین کنید.

امیدواریم که از کیک خوشکل و قرتی امروز ما حسابی خوشتان آمده باشد و حتما با اون عزیزانتان را غافلگیر کنید.

پاینده و برقرار باشید.

منبع: اُکالا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14424

به "2 روش طرز تهیه کاپ کیک قلبی؛ سورپرایز شگفت انگیز ولنتاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 روش طرز تهیه کاپ کیک قلبی؛ سورپرایز شگفت انگیز ولنتاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید