3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و مراحل اجرایی آن به ترتیب

به گزارش راه ساری، تبدیل توالت ایرانی به فرنگی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. شاید خانه ای چند سال خریداری نموده اید و قصد بازسازی اصولی دارید و شاید هم چندان رابطه خوبی با توالت ایرانی نداشته باشید. در هر صورت، تغییر توالت ایرانی به فرنگی برخلاف باور بسیاری نه کار سختی است و نه هزینه آنچنانی می طلبد. در این مقاله از خبرنگاران به فرآیند تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی خواهیم پرداخت.

3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و مراحل اجرایی آن به ترتیب

3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

اول از همه و قبل از پرداختن به فرآیند این تبدیل، باید عرض کرد که این تبدیل را می توان به سه روش مختلف به خاتمه رساند. در مقاله طریقه نصب توالت فرنگی چگونه است؟ راهنمای مراحل از صفر تا صد به طور مفصل به مراحل نصب توالت فرنگی پرداخته شده است.

  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با استفاده از توالت های آماده
  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب
  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به صورت اصولی و با یاری دریافت از تخریب

روش اول؛ استفاده از توالت های آماده

ساده ترین روش برای تبدیل یک توالت ایرانی به فرنگی استفاده از توالت های فرنگی آماده ای است که در شکل ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند. این توالت ها که حالت تاشو دارند در مواقع لازم باز شده و به طور مستقیم روی توالت ایرانی قرار می گیرند.

این توالت ها درست است که کار راه بینداز هستند و در شرایط خاص بهترین گزینه هستند اما دردسرهای خود را دارند. شستشو در هر بار استفاده، آن هم به صورت کاملاً دستی، باز کردن و تا کردن بعد از هر بار استفاده و نشیمنگاه های غیر استاندارد از مهم ترین دشواری های استفاده از این توالت فرنگی های آماده هستند.

از جدیدترین انواع توالت فرنگی های سیار

روش دوم؛ تبدیل بدون تخریب

روش دیگری که به منظور تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به کار برده می گردد، کمی بهتر از روش قبلی و بدون تخریب است. این روش بیشتر توسط خانواده هایی استفاده می گردد که یا زمان کافی برای تبدلی اصولی ندارند یا به دلایلی قادر به پرداخت هزینه زیاد نیستند.

در روش بدون تخریب، لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی در گودی توالت ایرانی انجام می گردد. به این شکل که با استفاده از یک صفحه کامل سطح توالت ایرانی به کلی پوشانده می گردد و تنها یک لوله از روی سطح توالت تا درون سوراخ توالت ایرانی به شکلی که مسدود نگردد و راه آن کاملاً باز باشد تعبیه می گردد.

بیشتر بخوانید: ترمیم شکستگی کاسه توالت چگونه است؟ علت شکستگی آن چیست؟!

مزیت این روش هزینه کم، سادگی و سرعت در اجرای کار و صد البته عدم احتیاج به تخریب است. بعد از نصب توالت فرنگی می توانید توالت ایرانی را مسدود و کاملاً بپوشانید.

یکی از اصلی ترین معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب، امکان ظهور آلودگی در محیط دستشویی است. به دلیل اینکه در حالت تبدیل توالت بدون تخریب نوع لوله کشی به طور کامل عوض نشده و فقط از طریق یک لوله چاه توالت ایرانی به فرنگی متصل می گردد، این امر می تواند بروز آلودگی را افزایش دهد.

زیرا نحوه لوله کشی دو نوع توالت با هم متفاوت هستند. آلودگی هایی نظیر بروز مسائل قارچی و ویروسی و انگل از جمله مسائل احتمالی هستند. به همین دلیل اگر قصد تغییر توالت را به طور دائمی داریم، بهتر است کل ساختار را تغییر دهیم.

از طرفی هم تغییر توالت ایرانی به فرنگی بدون ایجاد خرابی می تواند مسائل دیگری را نیز با خود همراه داشته باشد. یکی از مسائل آن عدم دسترسی فیزیکی و بصری به بخش پوشانده شده توالت ایرانی است.

هنگامی که توالت ایرانی را به طور کامل می پوشانیم، دیگر به آن دسترسی نداریم و در صورت بروز آلودگی احتمالی در آنجا که بسیار مستعد نیز است، ممکن است تا مدت ها متوجه این آلودگی نشویم. در چنین شرایطی تنها زمانی از آن آگاه شویم که آسیب هایی از آن به ما وارد شده باشد.

روش سوم، روش اصولی با تخریب

بهترین و اصولی ترین روش به منظور تبدیل توالت ایرانی به فرنگی استفاده از تخریب و برداشتن کامل توالت ایرانی است. این روش اگرچه هم زمان بر و هم هزینه بر است اما بهترین و دلخواه ترین نتیجه ممکن را به دست می دهد. برای این کار اغلب اوقات به دو روش زیر عمل می نمایند.

  • روش اول؛ ساختار توالت ایرانی به طور کلی تخریب و نصب توالت فرنگی با استفاده از لوله کشی مجدد و مناسب صورت می گیرد.
  • روش دوم؛ کف توالت با دقت تا رسیدن به سطح عایق بندی شده یا همان قیرگونی تخریب و کنده می گردد. لوله کشی های قدیمی تخریب نمی شوند.

مراحل تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

فرآیند تبدیل اصولی توالت ایرانی به توالت فرنگی با استفاده از تخریب را می توان در چند مرحله که در زیر تشریح شده است، خلاصه کرد.

مرحله اول: آنالیز توالت ایرانی

اولین گام در گذار به توالت های فرنگی این است که ساختار توالت ایرانی را به طور کامل آنالیز کرد و محل دقیق شیرها و لوله کشی ها تعیین گردد. طی آنالیز ممکن است تعیین گردد که احتیاج به برداشتن کاشی و سرامیک قبلی است یا خیر.

مرحله دوم: برداشتن کاسه توالت ایرانی

برداشتن کاسه توالت ایرانی می تواند با تخریب کم یا زیاد همراه باشد که این موضوع با آنالیز هایی که در مرحله قبل انجام شده است تعیین خواهد شد.

برداشتن اغلب با کندن کاشی و سرامیک ها و سپس کندن حاشیه کاسه توالت ایرانی تا عمق تعیین به پیش می رود. حال تخریب می تواند با لوله کشی مجدد همراه باشد یا از لوله کشی های از قبل موجود استفاده گردد که این موضوع هم در مرحله آنالیز تعیین خواهد شد.

مرحله سوم: انسداد لوله های فاضلاب

بعد از برداشتن کاسه توالت ایرانی، قبل از انجام هر کاری باید تمامی مجاری فاضلاب به طور کامل مسدود شوند تا از هر گونه گرفتگی در اثر ریزش مصالح و تفاله های ساختمانی جلوگیری گردد.

مرحله چهارم: لوله کشی

بعد از مسدود کردن مجاری فاضلاب، نوبت به تعیین کردن سیستم لوله کشی است. اگر احتیاج به لوله کشی مجدد باشد باید با در نظر دریافت جانمایی توالت فرنگی صورت گیرد. لوله مربوط به توالت فرنگی با دو زانوی 45 درجه جدا شده و سیفون نصب می گردد.

در صورتی که احتیاجی به تغییر و نوسازی سیستم لوله کشی نبود، می تواند تمهیدات لازم از جمله اطمینان از آسیب ندیدن حین تخریب کف توالت، از آن دوباره استفاده کرد.

مرحله پنجم: عایق کاری

در مواقعی که به تخریب کامل کف توالت اقدام می گردد، باید حتماً نسبت به عایق کاری مجدد اقدام گردد؛ زیرا کوچک ترین آسیب به لایه عایق می تواند به تدریج مسائل عظیم تری در پی داشته باشد.

مرحله ششم: جانمایی توالت فرنگی

در گام بعد از تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با توجه به آنالیز هایی که از پیش انجام شده است و همچنین سیستم لوله کشی نصب شده است، نسبت به قرار دادن کاسه توالت فرنگی در جای تعیین شده اقدام می گردد.

مرحله هفتم: نصب کفپوش

بعد از جانمایی و تعیین کردن محل دقیق کاسه توالت فرنگی، باید عملیات کاشی کاری مجدد یا نصب هر کفپوشی که مد نظر است را آغاز کرد.

مرحله هشتم: آب بندی کردن

بعد از کاشی کاری و نصب کفپوش نوبت به آب بندی کردن می رسد. عملیات آب بندی باید با دقت در مورد توالت فرنگی و همچنین کفپوش استفاده شده، اجرا گردد.

نکات مهم در تبدیل توالت ایرانی و فرنگی

  • بسته به احتیاج و بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از سه روش بالا را انتخاب کنید.
  • در روش تبدیل بدون تخریب، نظافت پیوسته بسیار مهم است و باید با دقت صورت گیرد.
  • حین تخریب در صورتی که قصد استفاده مجدد لوله کشی را دارید باید از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.
  • به هنگام خرید توالت فرنگی به محتویات داخل پکیج توجه کنید که حتماً سالم باشد.
  • نصب بوگیر توالت فرنگی روی فاضلاب فراموش نگردد.
  • حداکثر 12 ساعت بعد از نصب توالت فرنگی از آن استفاده نکنید.

نصاب توالت فرنگی از کجا پیدا کنیم؟

بسترهای آنلاینی که در مورد نصب و اجرای سیستم توالت فرنگی فعالیت می نمایند، مجریان متخصص و کاربلدی را در اختیار شما قرار می دهند. کارگشا به عنوان سامانه تخصصی خدمات ساختمانی، با چند کلیک ساده بهترین مجریان اجرای توالت فرنگی را در اختیار شما قرار می دهد.

سخن آخر

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی می تواند دلایل خاص هر خانواده را داشته باشد. سه روش برای این تغییر و تبدیل وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به مراحل تبدیل اصولی توالت ایرانی به توالت فرنگی پرداخت شد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13570

به "3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و مراحل اجرایی آن به ترتیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و مراحل اجرایی آن به ترتیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید