7 موردی که من از تنها سفر کردن یاد گرفتم

به گزارش راه ساری، چیزهایی که از تنهایی سفر کردن یاد می گیرید

مسافرت به همراه شریک زندگی یا دوستان می تواند هیجان ها و شادی های خود را به همراه داشته باشد، اما تنهایی مسافرت کردن یک چیز دیگر است. وقتی که فرصت بیشتری برای محک خود دارید، می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. هفت چیزی که من از مسافرت یک نفره یاد گرفتم را برای شما نوشته ام.

7 موردی که من از تنها سفر کردن یاد گرفتم

1. می توانید در سطحی شخصی با افراد محلی همنشین شوید

وقتی با افراد دیگری همراه هستید، بیشتر برای گذراندن وقت با آن ها متمرکز می شوید- و نه دیدار با افراد تازه. ممکن است سطح گفت و گویتان با افراد محلی که صمیمانه به شما نزدیک می شوند، از یک گپ کوتاه فراتر نرود، یا آن ها اگر ببینند که شما با گروه خود مشغول صحبت هستید، سعی می نمایند تا مزاحم شما نشوند. اما وقتی خودتان تنها باشید، فکر شما به افراد اطراف توجه بیشتری نشان می دهد، و مردم اگر ببینند که شما پذیرای آن ها هستید، با شما راحت تر وارد بحث و گفت و گو می شوند.

2. راحت تر در طول سفر می توانید دوستان تازهی پیدا کنید

پیدا کردن دوستان تازه وقتی که تنها هستید نیز راحت تر است. دیگر نگران نیستید که برنامه ناهار و بیرون رفتن هماهنگ تان بهم بخورد و تا جایی که راحت باشید می توانید با هر کسی که متمایل بود، بیرون رفته و وقت گذرانی کنید. هم چنین، هم شما و هم دوستان آینده تان در صورت تنها بودن مخاطب خود، کمتر خود کنترلی داشته و بهتر و راحت تر به شما نزدیک تر می شوند.

3. وقت تنهایی برای سلامتی تان مفید است

یک مورد دیگری که من از مسافرت تنها آموختم، این است که با خود بودن می تواند به سلامتی فرد یاری کند. وقتی از انتظارات و احتیاج های دیگران فاصله دارید، آرامش خاطر بیشتری نیز خواهید داشت. یاد می گیرید که قدر خودتان را بدانید. وقتی که از گذراندن اوقات به تنهایی لذت می برید، اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا می کنید که باعث می گردد استرس شما کاهش یافته و در طولانی مدت انسان شادتری باشید.

4. می توانید خود واقعی تان باشید

وقتی از نبود انتظارات از سوی دیگران صحبت می کنیم، این موضوع به فکرم رسید که بگویم در مسافرت یک نفره، شما هر کسی که می خواهید باشید هستید. لزومی ندارد که نمایه شخصیتی تازهی برای خود بسازید، می توانید کمی از چارچوب خود فاصله بگیرید، با دستانتان غذا بخورید، و ماجراهای دلخواه تان را تجربه کنید- یا اینکه گوشه ای بنشینید و کتاب مورد علاقه تان را بخوانید و هیچ فشاری هم از سوی دوستان نباشد که حتما با آن ها همراه باشید

5. به توانمند شدن شما یاری می نماید

وقتی تنها باشید، نمی توانید از کس دیگری بخواهید برای شما نقشه را بخواند یا وسایل شما را حمل کند. همه کار را باید خودتان انجام دهید. اما، من به شما قول می دهم که شما خیلی زود با شرایط وفق پیدا می کنید. با تهیه برنامه های سفر شخصی و مراقبت از خود، متوجه می شوید که اکنون قوی تر، صاحب اعتماد به نفس بالاتر و خود کفاتر شده اید.

6. روبروه با ترس هایتان آنقدر ها هم ترسناک نیست

البته، اگر مجبور باشید همه چیز را خودتان راست و ریست کنید، ممکن است نگرانی به شما دست دهد. ممکن است از صحبت کردن با غریبه ها واهمه داشته باشید؛ یا شاید از تنها بودن در موزه یا رستوران معذب شوید. هر ترسی را در نظر بگیریم، اگر شما تصمیم به روبروه با آن را بگیرید، می فهمید که شما از آنچه که فکر می کردید تواناتر هستید! هر چه سریع تر با ترس هایتان روبرو شوید، کمتر ترسناک به نظر خواهند رسید.

7. در خصوص علائق یا نفرت هایتان چیزهای زیادی می آموزید

مسافرت به تنهایی به شما این آزادی را می دهد که در خصوص علائق یا نفرت هایتان آزمون های زیادی انجام دهید. هر چیزی را که از خود واقعی تان منشا می گردد را می توانید بدون ترس از نظر دیگران یا خجالت زده شدن امتحان کنید.

مسارفت تنها شاید ترسناک به نظر برسد، اما چیزهای زیادی را می توان از آن آموخت.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14537

به "7 موردی که من از تنها سفر کردن یاد گرفتم" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 موردی که من از تنها سفر کردن یاد گرفتم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 موردی که من از تنها سفر کردن یاد گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید