آخرین تمهیدات کشورها برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش راه ساری، کشورها دنیا برای جلوگیری از گسترش سریع ویروس کرونا مرزهای خود را به روی کسانی که از چین می آیند، بسته اند.

آخرین تمهیدات کشورها برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران، همزمان شماری از کشورهای همسایه چین مرزهای مشترک خود با این کشور را بسته اند. این اقدامات چین را در انزوای عمیقی قرار داده است.

  • آمریکا به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، شرایط اورژانس بهداشت عمومی اعلام نموده است و از ورود اتباع خارجی که در دو هفته گذشته به چین سفر نموده بودند، به خاک خود ممنوع نموده است.
  • کشورهای استرالیا، روسیه، ژاپن، تایلند، کره جنوبی، پاکستان و ایتالیا از ورود اتباع چین و خارجیانی که از چین می آیند، بسته اند.
  • ویتنام پروازهای خود را به چین به حال تعلیق درآورده است.
  • وزارت خارجه آلمان نیز سفر شهروندان این کشور به شهر ووهان در چین را ممنوع نموده است.
  • فرانسه با ارسال هواپیمای به شهر ووهان درصدد است تا شهروندان فرانسوی ساکن آنجا را به فرانسه بازگرداند.
  • دولت بریتانیا به همه دانشجویان چینی خود هشدار داد که ممکن است در زمان بازگشت به بریتانیا پس از جشن های سال نو چین، در قرنطینه نگه داشته شوند. این دانشگاه به دانشجویان چینی خود توصیه کرد که بهتر است در حال حاضر به چین سفر ننمایند.
  • هنگ کنگ هم به دنبال شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری اعلام نموده است.
  • دولت های گواتمالا و الساوادور محدودیتهایی در قبال افرادی که اخیرا به چین سفر نموده اند را اعمال کردنند.
  • اما دولت کاستاریکا تصریح نموده است که بر مناطق ترانزیتی از جمله فرودگاههای به دقت نظارت دارند اما از ورود اتباع چینی به خاک این کشور جلوگیری نمی نمایند.

از طرفی مقامات سازمان جهانی بهداشت توصیه نموده اند که این قبیل اقدامات نتیجه ای در بر نخواهد داشت. سخنگوی این سازمان هشدار داده است بستن مرزها باعث تسریع در شیوع ویروس می گردد. او گفته است غربالگری در مرزها، بهترین کار برای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

بنابه گفته مقام های چین تا کنون 259 نفر جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست داده اند. شمار افراد حامل ویروس هم به 12 هزار نفر رسیده است.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7784

به "آخرین تمهیدات کشورها برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تمهیدات کشورها برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید