شروع تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی با موضوع ایدرو

به گزارش راه ساری، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونتهای تخصصی این وزارتخانه و مشارکت نخبگان، ذینفعان و فعالان عرصه فراوری با موضوع ایدرو از فردا کلید می خورد.

شروع تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی با موضوع ایدرو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شاتا، سعید زرندی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با تاکید بر نگاه کارشناسانه و متوازن به دو وجه مهم صنعت خودرو شامل شرایط فراوری و فراوریکنندگان و نیز اولویت ها و حقوق مصرف کنندگان، لزوم طراحی یک برنامه واقع بینانه که هر دو این ابعاد را به طور جامع در بر داشته باشد را ضروری توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به نگاه وزارت صمت مبنی بر هماهنگ سازی و تجمیع امور صنعت حمل و نقل کشور اضافه کرد: وزارت صمت یکپارچگی در برنامه ریزی و راهبری مسائل مربوط به فراوری خودروهای سواری، ناوگان سنگین، صنایع ریلی و شناور را به وسیله مشارکت و هم افزایی ذینفعان و سیاست گذاران با موضوع سازمان گسترش مد نظر دارد.

معاون طرح و برنامه همچنین به هم رسانی های موثر، چابک و هوشمندانه فراوریکنندگان و فناوران را در حوزه وظایف باز تعریف شده سازمان های توسعه ای در دنیا امروز مطرح کرد و اضافه کرد: بر همین اساس وظیفه ایفای نقش به عنوان حلقه ارتباطی بخش های دانش بنیان دارای فناوری های نوین با صف و میدان صنعت برعهده ایدرو به عنوان مرکز ثقل این فرآیند کلیدی قرار داده شده است.

به گفته زرندی نتایج ملموس طرح رسوخ فناوری در صنعت شامل بهبود کیفی فراوریات، افزایش سهم ساخت داخل و جلوگیری از خروج ارز در رشته های مختلف فراوریی در آینده نزدیک مورد انتظار و قابل دستیابی می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12082

به "شروع تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی با موضوع ایدرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی با موضوع ایدرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید