آمریکا پایگاهی در آلبانی برای مقابله با چین ایجاد می نماید

به گزارش راه ساری، تحلیلگر سابق سیا فاش کرد ارتش آمریکا به منظور مقابله با تهدیدات پکن ممکن است یک فرماندهی عملیات ویژه در آلبانی باز نموده باشد.

آمریکا پایگاهی در آلبانی برای مقابله با چین ایجاد می نماید

خبرنگاران - به گفته ری مک گاورن، نگرانی واشنگتن از روابط تیرانا با پکن، یکی از دلایل ایجاد فرماندهی عملیات ویژه در آلبانی از سوی ارتش آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی آمریکا در اروپا (EUCOM) بیان کرد که در حال ایجاد یک ستاد عملیات ویژه در آلبانی برای تقویت قابلیت ها با هدف ثبات منطقه است. این پایگاه قابلیت همکاری بیشتر با متحدان آلبانیایی آمریکا و دسترسی به مراکز حمل و نقل در بالکان را فراهم می نماید.

شبکه گزارشگری تحقیقی بالکان در تحلیل اخیر، 135 پروژه مرتبط با چین به ارزش بیش از 36 میلیارد دلار را در منطقه شناسایی نموده است. این تحلیل انواع پروژه ها، از همکاری با شرکت فناوری چینی هوآوی، که از سوی آمریکا به عنوان یک تهدید امنیتی در فهرست سیاه قرار گرفته است، تا ابتکارات متالورژی، معدن، انرژی و حمل و نقل را شامل می گردد.

ایلیر متا، رئیس جمهور آلبانی در ملاقات با وانگ یی، وزیر خارجه چین در ماه اکتبر بر پتانسیل بالا برای همکاری های مشترک تاکید نمود. خبرگزاری شینهوا پس از ملاقات آن ها گزارش داد دو طرف برای تقویت مناسبات تجاری به توافق رسیدند. بعلاوه پکن از آمادگی همکاری با آلبانی برای ایجاد طرح کمربند و جاده اطلاع داد.

ابتکار کمربند و جاده، قراردادی است که هدف آن احیای جاده تاریخی ابریشم در خشکی و دریا با ایجاد پل تجاری و زیرساختی است که آسیا را به اروپا و آفریقا متصل می نماید. این طرح بعلاوه در پی توسعه حضور شرکت های چینی در آفریقا است.

چین به وسیله تعدادی توافقنامه امنیتی، پزشکی و فرهنگی دوجانبه علاوه بر اهدای واکسن، نفوذ خود را در منطقه توسعه داده است.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14560

به "آمریکا پایگاهی در آلبانی برای مقابله با چین ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پایگاهی در آلبانی برای مقابله با چین ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید