آموزش کتاب انسان و محیط زیست برای سوم دبیرستانی ها

به گزارش راه ساری، همزمان با بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست آخرین وضعیت تدریس کتاب انسان و محیط زیست را برای سوم دبیرستانی ها تشریح کرد.

آموزش کتاب انسان و محیط زیست برای سوم دبیرستانی ها

به گزارش ایسنا، تالیف کتاب درسی انسان و محیط زیست برای فراگیران رشته های علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، کار و دانش و فنی و حرفه ای پایه یازدهم از اقدامات مهمی است که در نتیجه تفاهم سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش محقق شد و از سال تحصیلی 97-96 در قالب یک واحد درسی جدید در مدارس ارائه شد.

اسکندر امیدی نیا - معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست با بیان این که کتاب انسان و محیط زیست برای سال سوم دبیرستان تهیه شده است، می گوید: سال جاری سال سوم تدریس کتاب انسان و محیط زیست برای دانش آموزان سال یازدهم است که در هفت فصل شامل آب؛ سرچشمه زندگی، خاک؛ بستر زندگی، هوا؛ نفس زندگی، انرژی؛ حرکت زندگی، زباله؛ فاجعه محیط زیست، تنوع زیستی؛ تابلوی زیبای آفرینش و محیط زیست؛ بستر گردشگری مسئولانه، تدریس می گردد.

امیدی نیا تأکید دارد که بکارگیری کتاب انسان و محیط زیست در دوره آموزشی، در اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی توسط نسل های جدید موثر خواهد بود، بنابر این این کتاب دارای ارزش تربیتی بالایی است. علاوه بر تهیه مفاد کتاب انسان و محیط زیست توسط کارشناسان سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، کارگاه های تخصصی نیز برای مدرسین این کتاب برگزار شده است.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست در ادامه تصریح می نماید: علاوه بر تدریس کتاب انسان و محیط زیست، لازم است در راستای نهادینه کردن مسائل محیط زیستی برای دانش آموزان، مطالب محیط زیستی در مفاد آموزشی سایر کتاب های درسی نیز گنجانده گردد. بنابر این کوشش می گردد که رویکرد محیط زیستی در تهیه مطالب کتاب های درسی شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زمین شناسی رویکرد محیط زیستی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امیدی نیا گفت: سال های ابتدایی دوران کودکی زمان شکل گیری عواطف، کنجکاوی و هیجانات است. بازی های بچگانه در دل طبیعت سبکی از زندگی را برای بچه ها درونی می نماید که در راستای حفظ محیط زیست است. باید آموزش محیط زیست را به وسیله بازی های بچگانه از دوران مهدکودک آغاز کنیم چون کنجکاوی و شوق دانستن ویژگی اساسی بچگانه است؛ بنابر این لازم است که به وسیله ارائه اطلاعات ساده محیط زیستی در خصوص سنگ و خاک، گل ها و میوه ها، عطر شکوفه، صدای پرندگان، شرشر آب، تا تغییرات فصول و کشت و کار و تغذیه حیوانات و نگهداری گیاهان حساسیت و دغدغه بچه ها را نسبت به محیط زیست و طبیعت خود بیشتر کنیم.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تاکید دارد که برای آسیب شناسی و بهبود اقدامات اجرا شده، پرسشنامه هایی تهیه شده است که به وسیله آن مفاد کتاب انسان و محیط زیست و کیفیت کلاس ها و تسلط معلمان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5275

به "آموزش کتاب انسان و محیط زیست برای سوم دبیرستانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کتاب انسان و محیط زیست برای سوم دبیرستانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید