آیا شکست دو حزب اصلی انگلیس در انتخابات محلی محرکی برای برگزیت خواهد بود؟

به گزارش راه ساری، دو حزب کارگر و محافظه کاران انگلیس در انتخابات محلی اخیر در این کشور به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در برگزیت نتیجه تلخی را تجربه کردند که این مسئله می تواند به محرکی برای خروج از این بحران تبدیل گردد.

آیا شکست دو حزب اصلی انگلیس در انتخابات محلی محرکی برای برگزیت خواهد بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخابات شوراهای محلی در انگلیس روز پنج شنبه برگزار گردید که به دنبال آن حزب محافظه کار صدها کرسی و حزب کارگر هم ده ها کرسی را از دست داد.

به این ترتیب حزب محافظه کار که هم اکنون در انگلیس حاکم است و همچنین حزب مخالف آن یعنی حزب کارگر نیز با مشکل روبرو شده اند چرا که رای دهندگان ترجیح داده اند به احزاب کوچکتر و مستقل در انتخابات روز پنجشنبه رای بدهند.

به گزارش روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، بعد از این شکست حالا حزب محافظه کار و حزب کارگر انگلیس می خواهند با شدت بیشتری راهی مشترک را برای خروج از بحران طولانی مدت برگزیت بیایند.

دیوید گایک، وزیر دادگستری انگلیس روز گذشته در مصاحبه ای با بی بی سی تاکید نمود که نتیجه این انتخابات محلی تنبیهی برای هر دو حزب اصلی انگلیس بود که در مذکرات تا به حال درباره برگزیت به توافقی دست نیافتند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر هم از یک محرک بزرگ برای مذاکرات طولانی مدت بین دولت و اپوریسیون سخن گفته است. وی همچنین گفت که هر دو طرف حالا باید در این باره با هم توافق نمایند. مجلس هم باید این مسئله را حل نماید.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس هم در یک سخنرانی گفت کهکه نتیجه انتخابات محلی نشان می دهد رای دهندگان از بن بست برگزیت مستاصل شده اند و از دو حزب اصلی می خواهند که این بحران را حل نمایند.

بر اساس گزارش روزنامه تایمز اعضای بلند پایه حزب محافظه کار تصمیم دارند هفته آینده ترزا می را مجبور نمایند که یک نقطه زمانی برای استعفای خود را اعلام کند. اما نخست وزیر انگلیس می خواهد تازه زمانی از سمت خود کناه گیری کند که مجلس انگلیس توافق برگزیت را تصویب کند.

در انتخابات محلی روز پنج شنبه حزب محافظه کار 1269 کرسی را از دست داد و حزب کارگر هم نتوانست از این شرایط سودی ببرد و 63 کرسی را از دست داد. لیبرال دموکراتهای هوادار اروپا با کسب 679 کرسی و سبزها با 185 کرسی بیشتر برندگان این انتخابات بودند. همچنین نمایندگان مستقل هم در این انتخابت نتیجه خوبی کسب کردند.

ترزا می اعلام نمود که هم اکنون زمان دشواری را سپری می کنیم و این انتخابات یک علامت بود.

این انتخابات برای هر دو حزب خیلی خوب پیش نرفت، آن هم در زمانی که قرار است در 23 ماه می انتخابات مجلس اروپا در کشور های اتحادیه اروپا برگزار گردد، که انگلیسی ها هم قرار است در آن شرکت نمایند. هر چند در ماه ژوئن 2016 انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، اما این کشور از خروجش از این اتحادیه در تاریخ مقرر که 29 مارس سال جاری است امتناع کرد و به دلیل کشمکش هایی که با اتحادیه اروپا داشت آن را تا 31 اکتبر 2019 عقب انداخت.

جان کورتیس، متفکر سیاسی انگلیسی اعلام نمود دو حزب کارگر و محافظه کار روی هم رفته 28 درصد آرا را کسب نموده اند و گفته می گردد زمان سلطه دو حزبی به انتها رسیده است.

کورتیس در این باره گفت: پیغام کلیدی که این انتخابات داشت حاکی از طاعونی بود که بین دو حزب شیوع پیدا نموده است.

بهر حال گذر زمان نشان خواهد داد که آیا این شکست بزرگ در انتخابات محلی تکانی به مذاکرات به بن بست رسیده برگزیت وارد خواهد نمود و انگلیس را از این وضعیت بلاتکلیفی درخواهد آورد.

چندی پیش 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریخ برگزیت برای دومین بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده گردد. البته بر اساس توافقات اجرا شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان پذیر است، اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

مجلس انگلیس تا به حال سه بار توافق برگزیت اجرا شده با بروکسل را رد نموده است.

ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تاکنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2639

به "آیا شکست دو حزب اصلی انگلیس در انتخابات محلی محرکی برای برگزیت خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شکست دو حزب اصلی انگلیس در انتخابات محلی محرکی برای برگزیت خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید