آینده سی دی پراجکت برخلاف رستگاری سایبرپانک 2077 مبهم است

به گزارش راه ساری، رستگاری سایبرپانک 2077 با به روزرسانی های متعدد بالاخره کامل شده است و به نظر می رسد که پس از سه سال درگیری، استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) بالاخره می تواند به کار خود ادامه دهد. اما آینده این شرکت هنوز مبهم است.

آینده سی دی پراجکت برخلاف رستگاری سایبرپانک 2077 مبهم است

ویچر 3 یک شاهکار بود که این استودیو را به عنوان یکی از برترین تیم های توسعه آثار نقش آفرینی در تمام دوران ها معرفی کرد. این به نظر شروع یک دوره درخشان نو برای شرکت بود اما بعلاوه سرانجامی بر سری ویچر نیز محسوب می شد. با سرانجام یافتن داستان گرالت به قدری کامل که حتی بازنشستگی او را در تاکستانی در منطقه خیالی توسان در بازی دیدیم، زمان شروع چیز نوی فرا رسیده بود.

پس از هشت سال انتظار، ما آن چیز نو را در قالب سایبرپانک 2077 دریافت کردیم اما عرضه آن به حدی پر از مشکل بود که استودیو مجبور شد سال ها روی اصلاح بازی و معروفیت و اعتبار از بین رفته خود تمرکز کند. اگرچه آپدیت نسخه 2.0 با موفقیت بازی را به چیزی نزدیک تر به انتظارات اصلی بازیکنان تبدیل نموده است، اما همواره به عنوان یک فاجعه و در مرحله دوم یک بازی نقش آفرینی خوب در خاطره ها باقی خواهد ماند.

این موضوع سی دی پراجکت رد را در موقعیت دشواری از داشتن دو آی پی اصلی قرار می دهد که ساختن آینده برای هر دو بسیار چالش برانگیز به نظر می رسد. با ویچر، این شرکت اساساً دوباره در حالت دشواری از نو شروع می نماید و احتیاج به ایجاد گروه نوی از شخصیت ها دارد و امیدوار است که آن ها بتوانند مانند محبوب ترین قهرمان های آثار نقش آفرینی که از مجموعه کتاب های دوست داشتنی ساپکوفسکی گرفته شده اند، در دل بازیکنان جا باز نمایند.

از طرفی اگرچه داستان سایبرپانک 2077 به تازگی شروع شده است، با این حال هر دنباله ای در سایه سنگین آن از راه خواهد رسید و انتظارات بیشتر خواهد بود. در واقع هر گونه اشکال یا نقص در بازی، دو برابر شدیدتر مورد قضاوت قرار می گیرد و هر گونه کاهش در جاه طلبی یا مقیاس بازی به عنوان یک گام رو به عقب تلقی خواهد شد. بازی اول قربانی یکی از شدیدترین جریان های تبلیغاتی بود که تا به حال دیده بودیم و دنباله آن ممکن است شرایط سخت تری را برای شادمان کردن مخاطبانش تجربه کند.

در این میان سی دی پراجکت رد با چندین استودیوی نو توسعه یافته و مجموعه بزرگی از پروژه ها را برای عرضه معرفی نموده است که همه آن ها فعلا در مراحل اولیه توسعه هستند و همچنان از یک عنوان رسمی برخوردار نیستند. در ادامه به طور خلاصه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • پروژه Polaris یا نسخه نو ویچر (استودیوی CD Projekt Red): این دنباله به عنوان شروع یک سه گانه نو توصیف می گردد. سه بازی در این حماسه وجود خواهند داشت که در یک دوره شش ساله از زمان انتشار پولاریس در دسترس قرار خواهند گرفت. بسیاری می گویند که سیری شخصیت اصلی این سری نو خواهد بود.
  • پروژه Orion یا نسخه نو سایبرپانک 2077 (استودیوهای CD Projekt Red North America و CD Projekt Red Vancouver): دنباله نو سایبرپانک 2077 فعلاً اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده جز اینکه به وسیله شعبه های بوستون و ونکوور این استودیو در دست ساخت است. پروژه Orion قرار است که پتانسیل های دنیا سایبرپانک را به طور کامل نشان دهد.
  • پروژه Sirius (استودیوی The Molasses Flood): این بازی اسپین آف که در کنار بخش تک نفره ظاهرا شامل بخش چند نفره نیز خواهد بود، نوترین بازی استودیوی The Molasses Flood است که بازی هایی نظیر The Flame in the Flood و Drake Hollow را در کارنامه خود دارد. این بازی با پشتیبانی استودیوی سی دی پراجکت ساخته می گردد و با فراوریات گذشته این استودیو متفاوت خواهد بود.
  • لایو اکشن سایبرپانک 2077 (کمپانی Anonymous Content): تنها چیزی که از این لایو اکشن می دانیم این است که داستانی کاملاً نو را در شهر نایت سیتی روایت نموده و فیلم یا سریال بودن آن تعیین نیست. اگرچه شرکت سازنده یعنی Anonymous Content کارنامه کاری نسبتاً خوبی دارد.
  • پروژه Canis Majoris یا بازسازی ویچر 1 (استودیوی Fools Theory): این بازسازی به وسیله یک استودیوی خارجی فراوری می گردد که به وسیله توسعه دهندگان با تجربه ای که روی بازی های قبلی ویچر کار نموده اند، راهنمایی می گردد. توسعه دهندگان قرار است تا از آنریل انجین 5 و مجموعه ابزاری که برای ساخت Polaris استفاده می گردد، برای ساخت این بازی نیز بهره ببرند؛ اثری یک بازسازی مدرن از ویچر 1 در سال 2007 بوده و به صورت دنیا باز عرضه خواهد شد.
  • پروژه Hadar (استودیوی CD Projekt Red): این پروژه یک آی پی نو است که از ابتدا در استودیوی اصلی در کنار Polaris ساخته شده است. ایده پردازی بازی در سال 2021 شروع شد، اما اکنون به نظر می رسد که هنوز در مرحله ساخت دنیا و فضاسازی است.

موارد ذکر شده، پروژه های بزرگ زیادی هستند که هر شرکتی برای فراوری همزمان آن ها با چالش های بسیاری روبرو خواهد شد و نمی توان به طور قطع از موفقیت آن ها مطمئن بود. دنباله سایبرپانک 2077 در دست استودیوهای آزمایش نشده آمریکای شمالی، استودیوی اصلی در حال ساخت آی پی نو و حماسه نو ویچر، یک اسپین آف ویچر که قبلا قبل از اینکه نامش را یاد بگیریم، مسائل توسعه را پشت سر گذاشته است و یک بازسازی کامل از اولین بازی در دست یک توسعه دهنده خارجی ناشناخته که قبلا هرگز کاری در این مقیاس انجام نداده است، چیزی نیست که بتوان روی آن حساب زیادی باز کرد. میکال نواکوفسکی (Michal Nowakowski)، مدیر ارشد بازرگانی سی دی پراجکت رد، اخیراً بیان نموده است:

لازم به ذکر است که این روزها هر شرکتی می خواهد یک امپراتوری چند رسانه ای باشد و با موفقیت پروژه هایی مانند انیمه Edgerunners و مجموعه تلویزیونی ویچر، می توان درک کنم که چرا سی دی پراجکت رد در این دیدگاه جسورانه را اعلام نموده است. با این حال همه این موفقیت ها بر پایه یک تجارت بر مبنای توسعه بازی است.

از طرفی نگاه کردن به سی دی پراجکت رد در سال 2023 مانند نگاه کردن به شرکتی است که از بسیاری جهات به نقطه اول بازگشته است. ویچر به شخصیت ها و رویکرد نوی احتیاج دارد و سایبرپانک بعدی باید از سایه اولین بازی فرار کند. در این میان حتی فناوری ساخت بازی آن ها نو است و با تغییر از Red Engine که از سال 2011 و ویچر 2 در بازی های این شرکت استفاده شده به آنریل انجین 5، چالش های زیادی وجود دارد. شرکت سازنده ویچر 3 بدون شک نباید در موقعیتی قرار بگیرد که تنها هفت سال بعد از آن بازی مجبور گردد که به طور کامل جایگاه خود را بازسازی کند، اما این وضعیتی است که در آن واقع شده است.

یکی از پروژه هایی که می توان به آن خوشبین بود، Hadar است که یک آی پی نو محسوب شده و مانند یک شروع نو به نظر می رسد و می تواند قدرت این استودیو را در ساخت آثار نقش آفرینی بار دیگر به رخ بکشد. با این حال با توجه به جدول زمانی که سی دی پراجکت رد روی آن کار می نماید، ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا بتوانیم آن را در عمل ببینیم.

در نهایت در خصوص آینده این استودیو نمی توان یک فاجعه را پیش بینی کرد چرا که این یک شرکت انعطاف پذیر است که برای رسیدن به این نقطه کوشش زیادی نموده است. با این حال سخت است که به موانعی که پیش روی آن قرار گرفته نگاه ننموده و چشم اندازی مبهم را دیدن نکنیم. این استودیو بعد از اینکه بالاخره از کوهی که سایبرپانک 2077 را بازسازی می کرد، تا قله بالا رفت، ظاهرا برای یک استراحت موقت آماده است اما تنها کارهای سخت تری را در پیش رو دارد.

منبع: PCGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14824

به "آینده سی دی پراجکت برخلاف رستگاری سایبرپانک 2077 مبهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده سی دی پراجکت برخلاف رستگاری سایبرپانک 2077 مبهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید