احتمال خروج آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان سوریه تا دو روز آینده

به گزارش راه ساری، بعضی منابع سوری اعلام کردند که قرار است آوارگانی که تمایل به خروج از اردوگاه الرکبان را دارند، تا پنجم مهر ماه جاری از آن خارج شوند.

احتمال خروج آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان سوریه تا دو روز آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی از منابع خبری سوری از احتمال خروج آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان خبر دادند.

اردوگاه الرکبان در منطقه التنف واقع در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده و نیروهای آمریکایی و ترویست های تحت فرمان آنان، اجازه خروج آوارگان را نمی دادند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع ویژه گزارش داد که احتمالا طرح خارج کردن آوارگان باقیمانده از الرکبان روز آدینه آینده (پنجم مهر ماه) اجرایی خواهد شد.

این منابع تصریح کردند که در حال حاضر، طرف ها، در پی راهکارهایی هستند که بتوانند این آوارگان را خارج نمایند؛ زیرا بعضی از افراد مسلح تمایلی ندارند که پس از خروج از اردوگاه، وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه شوند.

زمانی که این طرح اجرایی گردد، به وضعیت افراد مسلحی که تمایلی به مصالحه ندارند، رسیدگی خواهد شد تا به مناطق دیگری منتقل شوند.

اگر این طرح اجرایی گردد، این اردوگاه به صورت کامل برچیده خواهد شد.

در همین ارتباط، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه سه شنبه (روز گذشته) گفت روسیه از ماه ها قبل با مشکل این اردوگاه و آوارگان حاضر در آن، روبرو است، و در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

وی با بیان اینکه تا چند ماه پیش، تعداد آوارگان حاضر در الرکبان، بیش از 50 هزار نفر بود، خاطر نشان کرد که این تعداد اخیرا به 12 هزار نفر رسیده است. روسیه نیز در حال حاضر در راستای اجرای طرح برچیده شدن این اردوگاه فعالیت می نماید و فکر می کنیم که در مدت زمان کوتاهی می توانیم این مشکل را به صورت نهایی حل کنیم.

اردوگاه الرکبان تحت محاصره آمریکایی ها قرار گرفته است و به آوارگان حاضر در آن اجازه داد نمی گردد که از آن خارج شوند. در واقع واشنگتن از این اردوگاه به عنوان برگه ای برای پیشبرد مقاصد خود در سوریه استفاده می نماید.

هماهنگ گننده سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه 18 ماه جاری میلادی، طرح خارج کردن ساکنان باقی مانده از اردوگاه الرکبان را به روسیه ارائه کرد.

الکسی باکین رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه نیز گفت که خارج کردن ساکنان الرکبان، در قالب گروه های سه هزار تا سه هزار 500 نفره و طی 30 روز خواهد بود.

تعداد افرادی که خواهان خرج از الرکبان هستند، حدود 10 هزار نفر برآورد می گردد.

م

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5360

به "احتمال خروج آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان سوریه تا دو روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خروج آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان سوریه تا دو روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید