ادعای دوباره پامپئو درباره نفتکش ایرانی آدریان دریان

به گزارش راه ساری، فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تصویری ماهواره ای از نفتکش آدریا دریا 1 منتشر نموده و این بار مدعی شده است که این کشتی محموله نفتی خود را به سوریه تحویل داده است.

ادعای دوباره پامپئو درباره نفتکش ایرانی آدریان دریان

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار تصویری ماهواره ای از نفتکش آدریان دریا 1 (گریس 1)، ادعا نموده است که محموله نفتی این کشتی به سوریه تحویل داده شده است.

وی در توییتر نوشته است: نفت آدریان دریا 1 در سوریه تخلیه شد. این ثابت می نماید که ایران به انگلستان و جبل طارق دروغ گفته است.

او با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، نوشته است: اعضای اتحادیه اروپا باید این اقدام را محکوم نموده، حاکمیت قانون را حفظ نموده و ایران را بازخواست نمایند.

آدریان دریا 1 همان نفتکشی است که با هجوم نیروهای ویژه ارتش انگلیس روبرو شد و یک ماه و نیم در نزدیکی سواحل جبل طارق توقیف بود. مقام های انگلیس و جبل طارق مدعی بودند که این کشتی در صورت فروش نفت به سوریه قوانین تحریمی اتحادیه اروپا را نقض می نماید و به همین دلیل آن را توقیف نموده اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تأکید داشت که قوانین اتحادیه اروپا صرفا برای اعضای این اتحادیه الزام آور است و تهران تعهدی به آن ندارد.

مقام های جبل طارق بعد از 6 هفته این کشتی را با ادعای تعهد ایران به عدم تحویل نفت به سوریه آزاد کردند. تهران در همان زمان تأکید کرد که چنین تعهدی نداده و تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را به رسمیت نمی شناسد.

ماه پیش هم زمانی که تصاویری از پهلوگیری آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه منتشر شد، فابیان پیکاردو وزیر ارشد منطقه جبل طارق اذعان کرد که صرف انتشار این تصاویر به معنی این نیست که ایران تحریم های اتحادیه اروپا را نقض نموده است، چراکه تحریم ها علیه نظام سوریه است و محتمل است که ایران نفت را به یک شرکت یا طرف خصوصی فروخته باشد.

تصویر ماهواره ای که پامسئو منتشر نموده، ظاهرا نشان می دهد که یک کشتی کوچکتر در حال انتقال نفت آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه است.

پامپئو هفته پیش هم با انتشار تصویری ماهواره ای ادعا نموده بود که این کشتی کوچکتر در حال نفت گیری از آدریان دریا است. این ادعای پامپئو، بعدا از سوی شرکتی که ابتدا تصویر ماهواره ای را منتشر نموده بود، به چالش کشیده شد.

310311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5756

به "ادعای دوباره پامپئو درباره نفتکش ایرانی آدریان دریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای دوباره پامپئو درباره نفتکش ایرانی آدریان دریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید