از بین بردن سبیل خانم ها به طور طبیعی

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: ریش و سبیل برای مرد ها کاملا عادی است و معمولا همراه با علائمی، چون صدای بم همراه است تا مردانگی را در یک مرد نشان بدهد. اما همین سمبل خاص جنتلمنی، یکی از آزاردهنده ترین مسائل برای خانم هاست. به طور طبیعی هم برای زنان و هم برای مردان، رویش مو در صورت، دور دهان، گونه ها، دست ها و پا ها نسبتا عادی است و در واقع عارضه ای محسوب نمی گردد که خطری برای سلامتی داشته باشد.

از بین بردن سبیل خانم ها به طور طبیعی

اما از آنجایی که این مو ها بسیار مردانه تلقی می شوند، عامل اصلی پایین آوردن اعتماد بنفس در بسیاری از خانم ها هستند. زنانی که موی اضافی در صورت خود دارند در ارتباطات اجتماعی و فعالیت های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی از عدم اطمینان می نمایند. برای همین راه هایی که برای رها شدن از مو های صورت وجود دارند به زن ها یاری می نمایند از نظر ظاهری اعتماد بنفس خود را به دست بیاورند. در این مطلب چند راه چاره و نکته به شما توصیه می کنیم که بتوانید این مو های ناخواسته را به طور طبیعی و فوری از صورت خود پاک کنید.

1. زردچوبه و شیر

اولین راه چارهی که به شما توصیه می کنیم ترکیبی از شیر و زردچوبه است. زردچوبه فواید زیادی دارد از پیشگیری از سرطان گرفته تا درمان افسردگی. زردچوبه نه تنها می تواند پوست را کاملا پاکسازی کند بلکه ترکیب آن با شیر نیز می تواند رشد مو های ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری شیر و پودر زردچوبه را ترکیب کنید تا خمیر مانند گردد. با این خمیر به آرامی بالای لب تان را با انگشت بمالید و بگذارید خشک گردد و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سر هم این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

2. سفیده تخم مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ هم می تواند همراه با زردچوبه یک راه چاره طبیعی موثر برای رها شدن از مو های اضافی صورت باشد. در ضمن این ترکیب می تواند پوست را سفت و محکم نموده و جوش های سر سفید را رفع کند. یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و آن را بالای لب تان بمالید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بماند و سپس مثل یک ماسک صورت آن را جدا کنید. پوست تان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته ای 4 بار انجام دهید تا مو های صورت کاملا رفع شوند.

3. سیب زمینی و عدس

ترکیب سیب زمینی و عدس هم می تواند راه چاره خوبی باشد. سیب زمینی عاملی روشن نماینده است و عدس هم با زدودن مو های زائد رنگ پوست را روشن می نماید. یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط کنید تا خمیر درست گردد و آن را مستقیما روی پشت لب تان بگذارید. اجازه دهید خشک گردد و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

4. خربزه درختی و زردچوبه

خربزه درختی یا پاپایا، منبع شگفت انگیز عاملی فعال به نام پاپائین است که می تواند رشد مو را مهار نموده و فولیکول های مو را جدا کند. در ضمن پاپایا برای افرادی که پوست حساس دارند مفید است. این میوه همراه با زردچوبه ترکیب خوبی برای برداشتن مو های زائد صورت است. نصف یک عدد پاپایا را له کنید و یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه نموده و خمیر درست کنید. خمیر را مستقیما روی پوست، قسمتی که مو ظاهر شده بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس صورت را با آب بشویید. این کار را چند بار انجام دهید.

5. ماست، زردچوبه و آرد نخود

زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود یاری تان می نماید از شر مو های ناخواسته صورت رها شوید. در ضمن ماست بعث می گردد حساسیت پوست تان نیز کمتر گردد. دو قاشق چایخوری ماست را با دو قاشق چایخوری آرد نخود و دو قاشق چایخوری زردچوبه در کاسه ای ترکیب نموده و آن را مستقیما روی پوست گذاشته و اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا خشک گردد. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

6. ماست و آرد برنج

ماست در ترکیب با آرد برنج نیز یاری می نماید مو های زائد صورت را بردارید. یک چهارم قاشق چایخوری ماست را با یک دوم قاشق چایخوری آرد برنج ترکیب کنید تا خمیر مانند گردد و آن را به پشت لب تان بزنید و اجازه دهید خشک گردد. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راه چاره را دست کم 2 بار در هفته انجام دهید.

7. موز و جو دوسر

ماسک موز و جو دوسر می تواند اسکراب موثری برای زدودن مو های زائد صورت باشد. یک عدد موز رسیده را با یک تا دو قاشق چایخوری جو دوسر ترکیب کنید. خمیر حاصل را با حرکات دورانی به پوست بمالید و 15 دقیقه ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

8. چای بابونه و شکر

بابونه نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد بلکه به عنوان عاملی موثر در مراقبت و زیبایی پوست عمل می نماید. پودر بابونه را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا دم بکشد. دو فنجان شکر قهوه ای را در یک دوم فنجان چای بابونه بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط حاصل را بجوشانید و بگذارید خنک گردد. سپس آن را روی پوست بمالید. بگذارید کمی بماند و سپس مانند اسکراب روی پوست بکشید. صورت را با آب سرد بشویید.

9. شکر

شکر هم می تواند رشد مو های ناخواسته را مهار کند. چند قاشق چایخوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. کمی آبلیموی تازه به آن اضافه نموده و حرارت دهید تا مایع غلیظی درست گردد. وقتی سرد شد آن را به پشت لب تان بزنید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و فورا در جهت عکس رویش مو ها آن را بکشید.

10. لیموترش، زردچوبه و آب خیار

راه چاره بعدی ترکیب زردچوبه، لیموترش و آب خیار است. لیموترش تاثیرات روشن نمایندگی روی پوست داشته و زردچوبه هم مو های زائد را رفع نموده و حفره های پوست را می بندد. در ضمن آب خیار خاصیت خنک نمایندگی داشته و پوست را آرام می نماید. آبلیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را 10 تا 15 دقیقه روی صورت گذاشته و با آب بشویید. سپس آب خیار را هم 5 تا 10 دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

11. پاپایا و شیر تازه

پاپایا و شیر تازه راه چاره بعدی برای رفع کردن مو های زائد هستند. پاپایا علاوه بر اینکه مو ها را بی رنگ می نماید و پوست را تغذیه می نماید، ترکیب آن با شیر نیز می تواند مو های صورت را بزداید. پاپایا را قبل از ترکیب با شیر آسیاب کنید و آن را روی پوست بمالید و 20 تا 25 دقیقه به آرامی ماساژ بدهید. این کار را هفته ای سه بار انجام دهید تا مو های ناخواسته کاملا رفع شوند.

12. آرد لوبیا سبز

در مقایسه با سایر راه چاره های رفع کردن مو های زائد صورت، آرد لوبیا سبز به زمان طولانی تری برای اثر گذاشتن احتیاج دارد، اما اثر آن بیشتر باقی می ماند و برای پوست هم خطری ندارد. آرد لوبیا سبز را با آب گرم یا با پودر زردچوبه ترکیب کنید و ان را 20 تا 25 دقیقه روی پوست تان بگذارید و اجازه دهید خشک گردد. سپس با یک دستمال مرطوب آن را از روی پوست پاک نموده و با آب سرد آبکشی کنید. این راه چاره را دست کم سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

13. آبلیمو و نشاسته ذرت

می توانید با آبلیمو و نشاسته ذرت یک ماسک طبیعی درست کنید. این ماسک یکی از موثرترین راه های رفع کردن مو های زائد است. 10 میلی گرم آبلیمو، 30 گرم نشاسته ذرت و 150 میلی گرم آب تمیز را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با دست آن را روی پوست بمالید و با آب بشویید.

14. ماسک پوست لیمو و پرتقال

از پوست پرتقال و لیمو در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می گردد. عصاره پوست این میوه ها می تواند به طور طبیعی مو ها را بی رنگ نموده و در عرض چند روز محوشان کند. یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال خشک شده، یک تا دو قاشق چایخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری بادام آرد شده، یک قاشق چایخوری پودر پوست لیموی خشک شده، یک قاشق چایخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری گلاب را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را 5 تا 7 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با حرکات دورانی 5 تا 10 دقیقه ماساژ بدهید و صورت را بشویید. این کار را دست کم هفته ای دو بار انجام دهید.

15. اسطوخودوس و روغن درخت چای

موی زائد می تواند یکی از علائم هیرسوتیسم یا پُرمویی در زنان باشد. راهکار درمان پُرمویی که مطالعات زیادی نیز آن را تائید نموده اند، عصاره روغنی با خاصیت آنتی اندروژنیک است. اسطوخودوس و روغن درخت چای می توانند رشد مو های ناخواسته را کاهش بدهند. یک قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس و 4 تا 6 قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید و با یک پنبه توپی آن را به پوست تان بزنید و چند ساعت صبر کنید. این کار را روزی یک تا دو بار و به مدت 3 ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

هشدار: این دو عصاره بسیار قوی هستند و می توانند عوارضی داشته باشند، بنابراین قبل از اینکه آن را مستقیما به پوست صورت تان بزنید، روی دست تان امتحان کنید. اگر علائمی ندید می توانید از آن بهره ببرید.

16. تخم مرغ

یک راه چاره مفید دیگر تخم مرغ است. در ضمن تخم مرغ می تواند تمام آلودگی ها را از روی پوست تان پاک نموده و آن را نرم و شاداب کند. سفیده یک تخم مرغ را با مقداری آرد ذرت و شکر خوب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست گردد. آن را به پشت لب های تان بزنید و بعد از 30 دقیقه ماسک را بردارید.

17. شنبلیله

شنبلیله هم گیاهی است که به خوبی می تواند مو های ناخواسته را از روی پوست تان بردارد. تخم شنبلیله را شب بخیسانید و روز بعد بخورید. یا اینکه دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله راپودر نموده و با آب ترکیب نموده خمیر درست کنید و آن را به پوست تان بزنید و صبر کنید تا خشک گردد. با یک تکه پارچه خشک و نرم به آرامی صورت را تمیز نموده و بشویید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: برترین ها
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10144

به "از بین بردن سبیل خانم ها به طور طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن سبیل خانم ها به طور طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید