استرس پدر ها به نوزادان ارث می رسد یک نوزاد سالم چه ویژگی هایی دارد؟دوست دارید بچه تان نابغه باشد؟ احتمالاً چیزی از نبوغ نمی دانید

به گزارش راه ساری، تحقیقات پیشین بین سلامت روان مادران در دوران پیش از تولد نوزاد و مسائل رفتاری و ذهنی بچه هایشان ارتباط برقرار نموده بودند. اما، این پژوهش که توسط دانشگاه کمبریج صورت گرفته است، نخستین باری است که تأثیر سلامت روانی مادران و پدران را بر رشد بچه ها در 2 سال نخست زندگی مطالعه می نماید.

استرس پدر ها به نوزادان ارث می رسد یک نوزاد سالم چه ویژگی هایی دارد؟دوست دارید بچه تان نابغه باشد؟ احتمالاً چیزی از نبوغ نمی دانید

نتایج یک پژوهش نشان داد: پدر هایی که در دوران بارداری همسرانشان استرس دارند، احتمال زیادی دارد بچه هایی با مسائل رفتاری و عاطفی داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، این نوزادان در مقایسه با نوزادانی که پدرانشان پیش از تولد آن ها در وضعیت روانی سالمی قرار داشتند، کینه توزی، بی قراری و بداخلاقی را در سطحی بالا نشان می دهند.

تحقیقات پیشین بین سلامت روان مادران در دوران پیش از تولد نوزاد و مسائل رفتاری و ذهنی بچه هایشان ارتباط برقرار نموده بودند. اما، این پژوهش که توسط دانشگاه کمبریج صورت گرفته است، نخستین باری است که تأثیر سلامت روانی مادران و پدران را بر رشد بچه ها در 2 سال نخست زندگی مطالعه می نماید.

نویسندگان این پژوهش می گویند: نتایج این تحقیق تأثیر منحصر به فرد مسائل مربوط به سلامت روان را در طی بارداری نشان می دهد.

پروفسور کِلِر هیو، که این پژوهش را راهنمایی نموده است، می گوید: برای مدت های طولانی، تجربه های پدر اولی ها یا کلاً درحاشیه قرار داشت یا جدا از تجربه های آن ها با مادران در نظر گرفته می شد.

چنین چیزی باید تغییر کند، زیرا مسائلی که بچه ها در نخستین روابط خود با مادران و پدرانشان تجربه می نمایند می تواند تأثیرات بلند مدت داشته باشد.

محققان همچنین دریافتند بچه ها دوساله ای که پدر و مادرهایشان پس از تولد آن ها مسائلی در رابطه شان داشتند، بیشتر احتمال داشت مسائل عاطفی از قبیل: نگرانی، خرسند نبودن، چشمان اشک بار، ترس یا گوشه گیری را بروز دهند.

در این پژوهش مسائل رابطه از فقدان خرسندی تا جر وبحث و دعوا را شامل می شد.

در این پژوهش بیان شده است که عوامل ژنتیکی می توانند به صورت بخشی، رابطه بین سلامت پیش از تولد والدین و بروز مسائل رفتاری و عاطفی در نوزادان را شرح دهند؛ اما این عوامل نمی توانند به طور کامل این همبستگی را شرح دهند.

نویسندگان مقاله می گویند علت این مسئل احتمالاً ناشی از انتقال درون رحمی استرس فیزیولوژیکی وابسته به زایمان در مادرانی است که با شرکای غیرخرسند یا مضطرب زندگی می نمایند؛ یعنی حتی اگر خود مادران خرسند باشند یا اضطراب نداشته باشند، باز هم این استرس از شرکای ناراضی و ناخشنود منتقل می گردد.

یک نوزاد سالم چه ویژگی هایی دارد؟

دوست دارید بچه تان نابغه باشد؟ احتمالاً چیزی از نبوغ نمی دانید

نتایج این پژوهش در نشریه رشد و روان شناسی منتشر شد که برای گرد آوری داده های آن 438 مادر و پدرِ در انتظار تولد نوزاد، در ماه های 4، 14 و 24 بعد از تولد نوزادان خود پیگیری شدند.

در این پژوهش از پرسشنامه های استاندارد و مصاحبه استفاده شد و مادران و پدرانِ مشارکت نماینده نشانه های اضطراب و افسردگی خود را از ماه سوم بارداری تا زمانی که بچه هایشان متولد و بزرگ شد، گزارش دادند.

والدین مشارکت نماینده در هر یک از این مصاحبه ها پرسشنامه های استاندارد که کیفیت روابط زوجین و احساسات و رفتار های کودکشان را اندازه گیری می کرد، پر کردند.

این والدین در 3 نقطه از دنیا شامل شرق انگلستان، نیو یورک و هلند در این پژوهش مشارکت کردند.

این پژوهش بخشی از یک پروژه بزرگتر و در حال اجراست که سلامت و تأثیر پدران و مادران جدید را مطالعه می نماید. در پژوهشی مرتبط که در ماه جولای منتشر شد، این تیم دریافت پدران بیشتر از آن چیزی که پیش از این تصور می شد، در خاطرات دردناک تولد با شرکای زندگی خود سهیم اند.

منبع: Dailymail

مترجم خبرنگاران: عاطفه رضوان نیا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: فرادید
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5026

به "استرس پدر ها به نوزادان ارث می رسد یک نوزاد سالم چه ویژگی هایی دارد؟دوست دارید بچه تان نابغه باشد؟ احتمالاً چیزی از نبوغ نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس پدر ها به نوزادان ارث می رسد یک نوزاد سالم چه ویژگی هایی دارد؟دوست دارید بچه تان نابغه باشد؟ احتمالاً چیزی از نبوغ نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید