اسپیس ایکس 4 شهروند را به مدار زمین برد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز مأموریت Inspiration4 را انجام داد و 4 شهروند را به مدار زمین برد.

اسپیس ایکس 4 شهروند را به مدار زمین برد

این خدمه از مقر فضایی کیپ کاناورال سفر خود را شروع کردند. آنها 3 روز آینده را در یک کپسول کرو دراگون در مدار زمین می گذرانند و پس از آن به زمین برمی گردند و در اقیانوس آتلانتیک فرود می آیند.

4 شهروند مذکور در ارتفاع 575 کیلومتر زمین سفر می نمایند. چنین ارتفاعی 150 کیلومتر هم بالاتر از مکان ایستگاه فضایی بین المللی است.

هرچند در این مأموریت آزمایش های علمی هم انجام می گردد، اما باید آن را نقطه عطفی در صنعت توریسم فضایی به حساب آورد. Inspiration4 سومین مأموریت فضایی اخیر است که با پشتیبانی یک میلیاردر (ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس) انجام می گردد. اما جالب آنکه ارتفاع سفر آن بسیار بیشتر از سفرهای چند دقیقه بلواوریجین و ویرجین گالاکتیک به مرز فضا است.

فرمانده این مأموریت جارد ایزاکمن، میلیاردر 38 ساله و یک خلبان کارآزموده است. دیگر سرنشین کپسول کرو دراگون هیلی آرکنو 29 ساله وجوانترین شهروند آمریکایی است که به فضا سفر می نماید. سومین مسافر دکتر سیان پروکتور 51 ساله است. چهارمین سرنشین هم کریس سمبروسکی 41 ساله و مهندس شرکت لاکهید مارتین است.

مرکز کنترل اسپیس ایکس به طور کامل این مأموریت را کنترل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14320

به "اسپیس ایکس 4 شهروند را به مدار زمین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 4 شهروند را به مدار زمین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید