اشغال 75 درصدی هتل های مشهد در 2 ماه نخست تابستان

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در دو ماه نخست تابستان امسال، هتل های مشهد 75 درصد و هتل آپارتمان ها 73 درصد اشغال بوده اند.

اشغال 75 درصدی هتل های مشهد در 2 ماه نخست تابستان

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، فریدون فعالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 5 میلیون زائر از نیمه مردا تا ابتدای شهریورماه به مشهدالرضا(ع) سفر کرده اند.

وی گفت: از ابتدای تابستان امسال تا به امروز 13میلیون و 90هزار نفر وارد شهر مشهد شده اندکه بیشتر آنها با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی شرح داد: به طور متوسط 70درصد اماکن اقامتی در دو ماهه نخست فصل تابستان اشغال بوده است که از این میزان، هتلها 75درصد ، هتل آپارتمان ها 73درصد، مهمانپذیرها 66 درصد و منازل شخصی 60درصد را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به لزوم نظارت کامل بر اماکن اقامتی در مشهد اظهار کرد: بیش از 1500 بازدید و سرکشی در ماه های تیر و مرداد از اماکن اقامتی تحت پوشش صورت گرفته و نکات لازم به آنها یادآوری شده تا خدمات مناسبی به زائران امام رضا(ع) ارائه کنند.

ارائه تسهیلات به کارفرمایان صنایع دستی استان

فعالی گفت: کلیه هنرمندان و صنعتگران واجد شرایط در صورت تمایل استفاده از تسهیلات صنایع دستی، باید پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و دریافت کد رهگیری، جهت تشکیل پرونده و معرفی طرح به اداره کل تعاون و صندوق مهر، به صورت حضوری به معاونت صنایع دستی استان مراجعه کنند.

وی اضافه نمود: پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی به اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلان خانگی را در کل فرایند تولید و ارائه خدمات اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار، مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته بندی و بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.

فعالی شرح داد: افراد پشتیبان پس از تائید طرح در سامانه توسط معاونت صنایع دستی و تصویب مبلغ میزان تسهیلات در کارگروه تخصصی اشتغال استان جهت انجام مراحل بعدی دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی می شوند.

ق

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8088

به "اشغال 75 درصدی هتل های مشهد در 2 ماه نخست تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال 75 درصدی هتل های مشهد در 2 ماه نخست تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید