ترکیه: فرانسه بازی خطرناکی را در لیبی پیش گرفته است

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه و در ادامه تنش های سیاسی میان این کشور و پاریس در بیانیه ای اظهار داشت که فرانسه بازی خطرناکی را با حمایت از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در لیبی پیش گرفته است.

ترکیه: فرانسه بازی خطرناکی را در لیبی پیش گرفته است

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: فرانسه مسئول اصلی هرج و مرج های لیبی با پشتیبانی طولانی مدت از جریان های غیرقانونی در این کشور است؛ فرانسه واقعاً در حال بازی خطرناکی در لیبی است.

به گزارش خبرنگاران، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سردی گرائیده است حال آنکه آنکارا-پاریس در خصوص تحولات لیبی نیز موضع مشترکی ندارند.

روز گذشته، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیداری که در پاریس با قیس بن سعید رییس جمهور تونس داشت، گفت: من معتقدم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می کند.

ماکرون در عین حال افزود که پاریس نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می کند تحمل نمی کند.

شایان ذکر است، از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال 2011، لیبی ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10065

به "ترکیه: فرانسه بازی خطرناکی را در لیبی پیش گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: فرانسه بازی خطرناکی را در لیبی پیش گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید