افزایش پذیرش گرمخانه ها تا 700 هزار نفر

به گزارش راه ساری، مالک حسینی گفت : در سال گذشته حدود 490 هزار نفر شب خدمت در گرمخانه های تهران داشتیم و پیش بینی می گردد سال جاری این تعداد به 700 هزار نفر افزایش پیدا کند.

افزایش پذیرش گرمخانه ها تا 700 هزار نفر

به گزارش شهر سید مالک حسینی، رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، با بیان اینکه در فصل تابستان بخشی از مسائل گرمخانه ها حل شد، گفت:متأسفانه بیشتر مکان هایی که در حال حاضر از آن ها به عنوان گرمخانه استفاده می گردد در گذشته کاربردهای دیگری داشته و زیرساخت مناسب برای گرمخانه ها فراهم نشده است.

او ادامه داد: سال جاری توانستیم برای گرمخانه ها شرایط بهتری را فراهم کنیم و طی بازرسی های سر زده ای که بنده داشتم شرایط خوبی در گرمخانه ها وجود دارد و دستورالعمل ها به خوبی رعایت می گردد.

رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر هوا به قدری سرد نشده که شاهد حضور بیشتر کارتن خواب ها در گرمخانه ها به ویژه از مناطق اطراف تهران باشیم. کارگران فصلی زیادی هستند که به دلیل نداشتن به محل اسکان گرمخانه ها مراجعه می نمایند که هنوز مهمان ما نشده اند.

او اضافه کرد: ما به دلیل شیوع ویروس کرونا کوشش می کنیم تا مشارکت بیشتر مددجویان را داشته باشیم و آموزش ها به این افراد صورت گرفته است و عمده مددجویان خود مراقبتی را یاد گرفته اند و شیوه نامه ها را رعایت می نمایند؛ در حال حاضر هم روزی سه نوبت گرمخانه ها به طور کامل ضد عفونی می شوند و سال جاری خوشبختانه مددجویان بیشتر از قبل رعایت می نمایند و شرایط بهتر از گذشته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشتر یاری های مردمی به مددجویان لباس و غذا است، گفت: یا خیرین خودشان به این اماکن مراجعه می نمایند و اقلام را تحویل می دهند یا اینکه به وسیله تماس تلفنی با 137 این یاری ها را ارسال می نمایند، لذا در برنامه خود داریم که تا انتها سال آمار یاری های مردمی در همه زمینه ها را منتشر کنیم.

رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخشی از مددجویان مدارک هویتی ندارند و نمی توانند از بیمه ها استفاده نمایند و اگر کسی از این مددجویان بیماری سختی داشته باشد یا نتواند هزینه مداوای خود را تأمین کند، ما این هزینه ها را تأمین می کنیم و به دنبال آن هستیم که ساز و کار بهتری برای این افراد فراهم گردد.

به گزارش خبرنگاران، او اضافه کرد: سال گذشته در تهران حدود 490 هزار نفر شب خدمت داشتیم و سال جاری پیش بینی ما این است که در دوره یک ساله این تعداد به 700 هزار نفر در شب افزایش پیدا کند. در مجموع 20 گرمخانه در تهران داریم که 4 گرمخانه برای زنان و 16 گرمخانه برای مردان است.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12136

به "افزایش پذیرش گرمخانه ها تا 700 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پذیرش گرمخانه ها تا 700 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید