انتخابات پارلمانی در کوزوو و نتیجه ای که اوضاع با صربستان را پیچیده تر می نماید

به گزارش راه ساری، مردم کوزوو امروز یکشنبه در انتخابات پارلمانی پای صندوق های رأی می فرایند که در آن انتظار می رود یک حزب ضداستقرار با پیروزی چشمگیر برنده گردد. این امر، کوشش های غرب برای حل اختلاف ارضی ده ساله کوزوو با صربستان را پیچیده تر می نماید.

انتخابات پارلمانی در کوزوو و نتیجه ای که اوضاع با صربستان را پیچیده تر می نماید

به نقل از رویترز، نظرسنجی ها پیش بینی می نمایند حزب Vetevendosje بین 45 تا 55 درصد آرا را در بین آلبانیایی تبارها که 90 درصد جمعیت 1.9 میلیون نفری کوزوو را تشکیل می دهند، به دست آورد. با وجود آنکه این مقدار، حدود دو برابر میزان آرای به دست آمده این حزب در انتخابات 2019 است، ممکن است همچنان برای اداره کشور احتیاجمند شریک باشد.

آلبین کورتی، رهبر Vetevendosje که سال گذشته 5 ماه به عنوان نخست وزیر خدمت کرد، با وعده های مبارزه با فساد گسترده و این موضع که در گفت وگو با صربستان نباید سازشی صورت گیرد، برنده آرا شد.

کورتی روز آدینه در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد: گفت وگو با صربستان از اولین اولویت ها نیست. نمی توانم به گریه و فریاد در بلگراد درباره اینکه صربستان چطور کوزوو را از دست داد، گوش دهم.

صربستان که مورد حمایت روسیه است، استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد و به احتیاج به حفاظت از حقوق اقلیت صرب خود اشاره می نماید. مذاکره نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا در کسب توافقی که کوزوو را مجاز به عضویت در سازمان های بین المللی نظیر سازمان ملل و ناتو بدارد، شکست خورده اند.

حزب Vetevendosje ممکن است وادار گردد نیروهای خود را با حزب حاکم لیگ دموکراتیک کوزوو (LDK)، حزب اپوزیسیون دموکراتیک کوزوو (PDK) یا حزب اتحاد برای آینده کوزوو (AAK) متحد کند.

حدود 2 هزار و 400 ایستگاه رأی گیری 7 صبح روز یکشنبه باز شده و 7 شب بسته خواهند شد. انتظار می رود نخستین نتایج رسمی چند ساعت پس از سرانجام رأی گیری منتشر گردد.، ایسنا

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14141

به "انتخابات پارلمانی در کوزوو و نتیجه ای که اوضاع با صربستان را پیچیده تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی در کوزوو و نتیجه ای که اوضاع با صربستان را پیچیده تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید