انتقاد از تشکیل نشدن جلسه شورای عالی موزه های دانشگاهی طی یک سال اخیر

به گزارش راه ساری، عضو شورای عالی موزه های دانشگاهی با اشاره به اینکه مرکزیت شورا در موزه ملی علوم و فناوری ایران است، توضیح داد: شورا حدود یک سال است که تشکیل جلسه نداده، البته با سایر اعضای شورا که در شهرهای مشهد، اهواز و تهران پراکنده هستند، به وسیله فضای مجازی ارتباط داریم؛ اما از دی ماه سال گذشته که شورا تشکیل شده، هیچ گردهمایی یا جلسه ای نداشته ایم.

انتقاد از تشکیل نشدن جلسه شورای عالی موزه های دانشگاهی طی یک سال اخیر

صدرالدین طاهری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شورای عالی موزه های دانشگاهی در یک سال گذشته هیچ جلسه ای تشکیل نداده است، گفت: با توجه به مرکزیت شورا در موزه ملی علوم و فناوری ایران، ممکن است جلساتی در آنجا ترتیب داده شده باشد که همکاران ساکن شهرستان ها در آن فرصت حضور پیدا نکرده باشند که البته از این موضوع بی اطلاع هستم.

وی همچنین درباره علت های تشکیل نشدن موزه دانشگاه هنر اصفهان بعد از حدود 6 سال پیگیری، گفت: علت تأسیس نشدن موزه دانشگاه، کسری بودجه دانشگاه و نداشتن مکانی برای اختصاص به این امر است. دانشگاه هنر اصفهان در خانه های تاریخی پراکنده شده و مکان متمرکزی نداریم که بتوانیم در کنار آن موزه احداث کنیم؛ بنابراین باید یک خانه تاریخی یا مکان مجزایی را به احداث موزه اختصاص دهیم که هنوز چنین امکانی فراهم نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان در پاسخ به اینکه نخستین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت موزه این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا خیر، شرح داد: در سال 96 نتوانستیم تأسیس این رشته را به موقع به سازمان سنجش اعلام کنیم و پذیرش دانشجو نداشتیم. در سال 97 نخستین گروه دانشجویان شامل 10 نفر و در سال 98 گروه دوم دانشجویان این رشته شامل 14 نفر را جذب کردیم.

طاهری ادامه داد: دانشجویان ورودی اول ما در حال حاضر ترم چهارم کارشناسی ارشد هستند و باید انتها نامه بنویسند؛ بنابراین احتمالاً شهریور ماه یا ترم بعد از آن فارغ التحصیل خواهند شد. انتها نامه ارشد دانشجویان این رشته به صورت نظری خواهد بود و فقط بعضی رشته های خاص در دانشگاه همچون نقاشی یا تصویرسازی هستند که انتها نامه آن ها 10 نمره علمی و 10 نمره نظری دارد.

به گزارش خبرنگاران، دی ماه سال گذشته در پنجمین نشست تخصصی موزه های دانشگاهی، شورای عالی موزه های دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و اعضا معرفی شدند. این شورا به ریاست مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیری سیف الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری تشکیل شد و دیگر اعضای آن محمدعلی زارع مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر سلمان ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر بیژن برازنده رئیس موزه دانشگاه شهید چمران ، دکتر کیوان جوراب چی سرپرست اداره اسناد و موزه دانشگاه شهید بهشتی و دکتر صدرالدین طاهری مسؤول موزه دانشگاه هنر اصفهان هستند.

این شورا که در راستای ایجاد شبکه، تقویت، ساماندهی، توسعه زیرساخت ها، تثبیت صندلی حقوقی، برنامه ریزی برای تأمین و مدیریت منابع اقتصادی و ایجاد نظام موزه داری در مجموعه وزارت عتف تشکیل شده، با گذشت یک سال از شروع به کار خود و بر اساس گفته یکی از اعضاء، تا به امروز هیچ جلسه ای تشکیل نداده است.

toure-kish.ir: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

3ye.ir: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7622

به "انتقاد از تشکیل نشدن جلسه شورای عالی موزه های دانشگاهی طی یک سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تشکیل نشدن جلسه شورای عالی موزه های دانشگاهی طی یک سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید