انتقاد هایکو ماس از سورپرایز بد ترکیه

به گزارش راه ساری، وزیر خارجه آلمان تصمیم اخیر ترکیه برای اجرای سری جدیدی از مطالعات اکتشافی و لرزه نگاری در بستر دریا در نزدیکی جزیره کاستلوریزوی یونان را یک سورپرایز بدخواند.

انتقاد هایکو ماس از سورپرایز بد ترکیه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا آنکارا اقدام به انتشار یک اعلامیه Navtex جدید برای کشتی تحقیقاتی خود موسوم به اوروج رئیس (Oruc Reis) در اواخر 11 اکتبر کرد. طبق این سند ماموریت این کشتی تا روز پنج شنبه ادامه پیدا می کند و مقام های ترکیه ای گفته اند که مطالعات لرزه نگاری به اجرا درآمده است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای با یک روزنامه یونانی در ضمنً تداوم در شرق دریای مدیترانه اظهار کرد: این موضوع همچون یک سورپرایز بود، یک سورپرایز خیلی بد. این نوسان در کاهش تنش و ایجاد تنش درکش سخت بوده و منجر به یک بن بست می شود.

تنش ها بین آنکارا و آتن در تابستان بعد از اجرای چندین مطالعه لرزه نگاری از سوی کشتی های تحقیقاتی ترکیه در شرق دریای مدیترانه بالا گرفت. اتحادیه اروپا شدیدا از اقدامات ترکیه انتقاد کرده هر چند که بروکسل هنوز آنکارا را هدف تحریم قرار نداده است.

وزیر خارجه آلمان اظهار کرد، ممکن است در ماه دسامبر در خصوص اعمال تدابیر تنبیهی علیه ترکیه تصمیم گرفته شود.

او گفت: آنها (تحریم ها) بخشی از جعبه ابزار دیپلماتیک ما هستند اما آنها با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرند. آیا ما در حال حاضر به چنین مقطعی در قبال ترکیه رسیده ایم؟ آیا ممکن است به آنجا برسیم؟ این بستگی به آنکارا دارد. ما یک جهت واضح و سنجیده را تا زمان برگزارش نشست ماه دسامبر شورا تعیین کرده ایم. این به عهده ترکیه است که همراه شود. در ماه دسامبر ماه مجبور به تصمیم گیری خواهیم شد.

اقدام اخیر ترکیه در انتشار اعلامیه جدید Navtex برای کشتی تحقیقاتی اش چند روز بعد از آن صورت گرفت که وزیر خارجه یونان با همتای ترکیه ای خود در حاشیه یک اجلاس در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی دیدار کرد.

ماس بیان نمود، چنین نشست هایی یک نقطه آغاز مثبت به جهت حفظ گفت وگو هستند. ، ایسنا

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12205

به "انتقاد هایکو ماس از سورپرایز بد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد هایکو ماس از سورپرایز بد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید