ایرادات شورای نگهبان به استفساریه مربوط به استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش برطرف شد

به گزارش راه ساری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به طرح استفساریه مربوط به استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برطرف شد.

ایرادات شورای نگهبان به استفساریه مربوط به استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش برطرف شد

میر حمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه خود ایرادات شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره 10 ماده 17 قانون معین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوبه 13 شهریور سال 97 را مورد آنالیز قرار دادند؛ این استفساریه برای حل مسائل استخدام معلمان حق التدریسی ها مطرح شد، اما شورای نگهبان آن را به منزله قانونگذاری جدید تفسیر کرد. لذا در جلسه امروز با هماهنگی با شورای نگهبان این ایراد برطرف شد و امیدواریم در جلسه علنی مجلس هم همین گونه به تصویب برسد تا مسائل معلمان برطرف گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این استفساریه آمده بود که آیا مشمولین تبصره 10ماده 17 قانون معین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب 3 شهریور 95 که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند و حقوق خود را از سرانه مدارس، مشارکت های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت نموده اند از جمله نیروهای خرید خدمت آموزشی حق التدریسی غیر مستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ 26 مهر سال 1391 و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب شهریور 97 می گردد؟ پاسخ به این استفساریه بلی بوده است.

همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در این جلسه با حضور نمایندگان دیوان محاسبات و معاونت پژوهشی وزارت علوم سعی شد موضوع اختلافی بین دیوان محاسبات و این معاونت برطرف گردد تا خللی در کار پژوهشی دانشگاه ها ایجاد نگردد. اختلافاتی که موانعی را بر سر راه انجام کارهای پژوهشی ایجاد نموده بود.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا دیوان محاسبات و وزارت علوم موانع بر سر راه اساتید دانشگاه ها در اجرای فعالیت های پژوهشی را بردارند به خصوص این که در سال جهش فراوری احتیاج است ارتباط بیشتری بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8587

به "ایرادات شورای نگهبان به استفساریه مربوط به استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات شورای نگهبان به استفساریه مربوط به استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید