خبرنگاران علوم پزشکی هرمزگان تجهیزات بیشتری در اختیار خمیر قرار دهد

به گزارش راه ساری، بندرعباس- خبرنگاران- فرماندار بندرخمیر از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواست برای مقابله با ویروس کرونا امکانات و تجهیزات بهداشتی بیشتری در اختیار شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان قرار دهد.

خبرنگاران علوم پزشکی هرمزگان تجهیزات بیشتری در اختیار خمیر قرار دهد

میرهاشم خواهان شامگاه دوشنبه در نشست ویدیو کنفرانس استانی ستاد بحران با موضوع مدیریت بیماری کرونا اضافه نمود: در روزهای سرانجامی سال و فصل بهار نیروی کار از استان های همجوار درحوزه کشاورزی و برداشت محصول در خمیر حضور می یابند که آموزش و کنترل آنان جهت پیشگیری از موارد بهداشتی آسان نیست و احتیاج به تجهیزات پزشکی بیشتری دارد.

وی بیان داشت: البته با این وجود هشدارهای بهداشتی و نکات آموزشی به صورت گروهی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمیر به این قشر داده شده است.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونا در خمیر اظهارداشت: همچنین تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس اندیشیده شده و در این راستا اکیپ های بهداشتی برای آموزش مردم و ارایه نکات لازم درخصوص پیشگیری از آن در تمام نقاط شهرستان انجام می دهند.

خواهان یادآورشد: در اسکله بندرپل با هماهنگی با گمرک و مناطق آزاد قشم اکیپ های شبکه بهداشت و درمان مستقر و کارهای تب سنجی و غربالگری را انجام می دهند و در صورت مشاهده فرد مشکوک به کرونا به بندرعباس مرکز استان اعزام خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ورودی مرز استان فارس با شهرستان خمیر و در ایست بازرسی کنجی نیز با همکاری شبکه بهداشت، هلال احمر و ماموران انتظامی اکیپی جهت انجام تب سنجی و غربالگری استقرار یافته اند.

نگرانی مردم خمیر از ورود مسافران به این شهراست

فرماندار بندر خمیر اظهارداشت: تا امروز هیچ گونه بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان مشاهده نشده اما با این وجود تنها نگرانی مردم ، مسافرانی است که از این مبادی وارد این منطقه می شوند.

خواهان اضافه نمود: به مردم توصیه شده از حضور در اماکن پرتردد خودداری کنند، ضمن اینکه مراسم ها، همایش ها و تجمع ها نیز تا اطلاع ثانوی در خمیر تعطیل می باشد.

وی بیان داشت: مراقبت و آموزش عمومی برای کنترل این بیماری یک ضرورت جدی است و در این راستا با توجه به نقش مهم ائمه آدینه و جماعات، شوراها، دهیاران و همچنین رسانه ها نکات لازم توسط شبکه بهداشت و درمان به این افراد جهت یادآوری به مردم داده شده است.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونا در خمیر ادامه داد: از تمامی مراکز دولتی، خصوصی، بانک ها، دفاتر پیشخوان، صنایع ومعادن و فروشگاه های عظیم خواسته شده بنرهای آموزشی و پیشگیری را در اماکن خود نصب کنند.

خواهان تاکیدکرد: همچنین شهرداران و دهیاران روستاها به طور پی درپی گندزدایی وضدعفونی معابر شهر و روستای خمیر را انجام می دهند.

ساعت فعالیت شناورها از اسکله پل به لافت از ساعت 6 تا 18 است

فرماندار خمیر همچنین به ساعت فعالیت شناورها از اسکله بندرپل به لافت قشم از ساعت 6 صبح تا 18 عصر اشاره نمود.

خواهان گفت: ممکن است هنوز تعداد زیادی از مسافران از ساعت رفت وآمد و فعالیت شناورها واقف نباشند و پس از این زمان در بندرخمیر و بندرپل حضور می یابند که باعث استرس مردم می گردد.

وی یادآورشد: گرچه در این زمینه بارها اطلاع رسانی از طرف رسانه ملی و دیگر رسانه شده و آگاهی رسانی در این زمینه شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده عظیمی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

درحال حاضر ️ 305 نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری شده اند که ️از این تعداد 107 نفر مشکوک به کرونا هستند.

از این تعداد 9 نفر مثبت و 69 نمونه منفی اعلام شده است و 192 نفر نیز ترخیص شدند.

از 9 مورد مثبت اعلام شده، 8 مورد با بهبود شرایط ترخیص یافتند و یک مورد دیگر به علت تصادفی که اتفاق افتاده و به بیمارستان مراجعه نموده بستری است وگرنه از لحاظ بیماری تنفسی مسئله ای ندارد.

اقدام های بهداشتی درخصوص پشه آئدس صورت گیرد

فرماندار خمیر در سرانجام در مورد پشه آئدس که در شهرستان بندرلنگه مشاهده شده گفت: امکان ورود این پشه به این شهرستان نیز هست که باید از هم اکنون اقدام های بهداشتی برای مقابله با آن صورت گیرد.

خواهان یادآورشد: اینگونه پشه ها در اماکنی از قبیل محل تجمع قایق های فرسوده و لاستیک های کهنه یافت می گردد که از شهرداری ها و بخشداری ها خواسته شده در این راستا با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان نسبت به جمع آوری و امحاء این گونه ها وسایل اقدام کنند.

پشه آئدس منتقل کننده ویروس عفونی دنگی است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می گردد.

تب، سردرد، حساسیت های پوستی و درد درماهیچه و مفاصل از نشانه های بیماری تب دنگی است.

پشه آئدس دارای 2 بال فعال و یک جفت بال تحلیل رفته به نام هالتر، خرطوم بلند با قطعات دهانی گزنده، مکنده درجلو سر، وجود فلس های کوتاه ومتراکم روی سینه، پا و رگ بال ها، رگ بندی تعیین بال و بندبند بودن روی شکم، پوشیده بودن سینه از فلس های قهوه ای تیره یا متمایل به سفید است.

شهرستان خمیر در 75 کیلومتری غرب هرمزگان مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

asemaneto.ir: با ما سفر را تجربه کنید

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8402

به "خبرنگاران علوم پزشکی هرمزگان تجهیزات بیشتری در اختیار خمیر قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علوم پزشکی هرمزگان تجهیزات بیشتری در اختیار خمیر قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید