ایران پنجمین کشور صادرکننده فرش ماشینی است

به گزارش راه ساری، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران سالانه 350 میلیون دلار از واحدهای صنعت فرش ماشینی صادرات دارد که بر این اساس کشور ما در جهان بعد از کشورهای چین، ترکیه، هندوستان و بلژیک پنجمین کشور صادرکننده فرش ماشینی به شمار می رود.

ایران پنجمین کشور صادرکننده فرش ماشینی است

به گزارش خبرنگاران از کاشان، گلنار نصراللهی شامگاه چهارشنبه در سومین همایش صنعت فرش ماشینی ایران که در دانشگاه آزاد کاشان برگزار گردید گفت: صنعت نساجی فرش ماشینی نیست ولی یکی از رشته های قوی در فرش ماشینی به شمار می رود.

وی اضافه نمود: 95 درصد از فراوریات فرش ماشینی توسط بخش خصوصی توانمند در رشته های مختلف از جمله الیاف، نخ در انواع مختلف، پارچه های کش بافت، گرد بافت، تاروپود و همچنین فرش ماشینی موکت، رنگرزی و چاپ و تدوین از رشته های قوی در صنعت نساجی است.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال 1362، هفت واحد فرش ماشینی در ایران فعالیت می کرد اعلام کرد: قبل از انقلاب 3 واحد فرش ماشینی در ایران وجود داشت که 2 واحد آن در کاشان و یکی دیگر از آن ها در رشت قرار داشت و اما اکنون نزدیک به هزار واحد فرش ماشینی به صورت 100 درصد خصوصی اداره می شوند.

وی به مسائلی که در رونق صنعت فرش ماشینی نقش به سزایی دارد اشاره نمود و گفت: فراوری فرش ماشینی توسط بخش خصوصی توانمند و از ابتدا بر اساس برند پایه گذاری شد، در حال حاضر حدود یک هزار واحد فرش ماشینی در کشور وجود دارد که تعدادی از آن ها در استان اصفهان و کاشان هستند و همگی برند خاصی را دنبال می نمایند.

نصراللهی با بیان اینکه سال جاری 27 واحد از صنعت نساجی فرش ماشینی و کف پوشه ای ایران در نمایشگاه دموتکس حضور داشتند اضافه نمود: واحدهای فرش ماشینی قوی ترین شبکه توزیع را دارند که یاری نموده اند تا صنعت فرش ماشینی ایران روی پای خود بایستد.

وی به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فراوری 60 درصدی فراوریات پوشاک ایرانی اشاره نمود و گفت: فراوریات به دو دسته تقسیم می شوند که یکی از آن ها فراوریات با پارچه های داخلی و دیگر فراوری با پارچه وارداتی ولی در داخل کشور است.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: این در حالی است که واردات غیررسمی حدود 35 درصد برای یک صنعت بسیار زیاد است، صنعت نساجی قوی است که می تواند با این قاچاق مقابله کند.

وی با بیان اینکه بخشنامه هایی در مورد مبارزه با قاچاق صادر شده است گفت: آخرین بخشنامه مختص به بخش پوشاک بود و مهلتی مشخص شد که تمام برندهای خارجی ثبت نام نمایند و بعد از آن فراوریات با مارک خارجی به وسیله مجاری قانونی پیگیری گردد.

نصراللهی با بیان اینکه امیدواریم در کاشان طرح چادر مشکی، ریسندگی و بافندگی های تار و پودی، رنگرزی و چاپ و تکمیل به وجود آید گفت: تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنعت نساجی، تأمین سرمایه در گردش، جدیت در مبارزه با قاچاق و لزوم پیگیری شهرک های پوشاک در انجمن ها و تشکل ها مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نظام جامع مالیاتی و مالیات بر ارزش اضافه نموده مورد آنالیز قرار گرفته است گفت: 18 اسفندماه افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی پتو است که مربوط به طرح جامع مبارزه با قاچاق است.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشاغل سخت و زیان آور یکی از مسائلی است که برای صنعت نساجی مسائلی را به وجود آورده است که طی یک ماه انجمن صنعت نساجی جلسه های متعددی تشکیل دادند تا بتوان مسائل را به وسیله تشکل ها پیگیری کرد.

abuzariyon.ir: مجله خبری و تحلیلی

animal-photo.ir: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7926

به "ایران پنجمین کشور صادرکننده فرش ماشینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران پنجمین کشور صادرکننده فرش ماشینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید