بازدید از موزه زیلوی میبد 8 آذر رایگان است

به گزارش راه ساری، بازدید از موزه زیلو و پلاس میبد، به مناسبت ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی زیلو، فردا هشتم آذرماه رایگان است.

بازدید از موزه زیلوی میبد 8 آذر رایگان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، به مناسبت ثبت جهانی میبد به عنوان شهر جهانی زیلو، پنجشنبه هشتم آذرماه، موزه زیلوی این شهرستان به صورت رایگان پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

این موزه در مکان فرهنگی تاریخی کاروانسرای شاه عباسی میبد(سالن شرقی بنا) واقع شده که از جمله آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است و به منظور احیا و نگهداری زیلوهای قدیمی و آشنایی عموم هنر دوستان با این هنر زیبای دست بافت در سال 1381 افتتاح شده است.

این موزه تخصصی تنها موزه زیلو در کشور است که زیلوهای موجود در آن به دو گروه زیلوهای قدیم و جدید تقسیم شده اند. تعداد زیلوهای تاریخی به 50 تخته می رسد و از جمله قدیمی ترین این زیلوها، زیلویی است متعلق به سال 808 هجری قمری که توسط علی بید ابن حاجی میبدی با طرح محرابی و با فنون خاصی نسبت به زیلوهای دیگر از سه رنگ آبی، سفید و قرمز بافته شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4525

به "بازدید از موزه زیلوی میبد 8 آذر رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه زیلوی میبد 8 آذر رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید