بازگشت 139 واحد راکد به چرخه فراوری ، 100 واحد قابلیت احیا ندارند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، محسن دارابی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تعداد واحدهای تولیدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه را 1050 واحد مطرح نمود و گفت: از این تعداد حدود 295 واحد غیرفعال داریم که 100 مورد آن به هیچ وجه قابلیت احیا ندارد.

بازگشت 139 واحد راکد به چرخه فراوری ، 100 واحد قابلیت احیا ندارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: واحدهایی را که به هیچ وجه امکان بازگشت به چرخه فعالیت را ندارند پرونده فعالیتشان تعلیق خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین ️574 واحد تولیدی فعال داریم که برای توسعه و پیشرفت آن ها احتیاجمند سرمایه گذاری جدید هستیم.

دارابی اعلام نمود: حدود 195 واحد احتیاج به احیا دارند که 12 مورد آن احتیاجمند کار کارشناسی هستند و به صورت ویژه توسط استانداری و معاونین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد 77 واحد که قابلیت احیا داشتند به خانه صنعت و معدن جهت آنالیز مسائل ارجاع داده شد که تا کنون مسائل 11 مورد آن حل و فصل شده است.

دارابی ادامه داد: 29 مورد از واحدهایی که مسائل جزئی دارند در سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل پیگیری است و 67 مورد آن نیز احتیاجمند کار کارشناسی در ستاد تسهیل هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اضافه نمود: حدود 177 واحد نیمه فعال داریم که مسائل آنها احتیاج است که هر چه سریع تر حل و فصل گردد.

دارابی اعلام نمود: از آذرماه امسال تا کنون حدود 87 میلیون یورو ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت داشته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت و گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان تا انتها 11 ماهه امسال 2 میلیارد و 640 میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی 42 درصد افزایش داشتیم.

وی همچنین به 2 پروژه ذوب آهن بیستون و قوطی سازی زمزم اشاره نمود و اضافه نمود: این پروژه ها اعتبار 1200 تا 1,300 میلیارد تومان لازم دارند که در صورت تخصیص اعتبار سال آینده این 2 پروژه صنعتی را افتتاح خواهیم کرد.

دارابی از احیای 139 واحد راکد استان در امسال اطلاع داد و اضافه نمود: از این تعداد 63 واحد در حوزه کشاورزی و 76 واحد در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند.

وی یادآور شد: استراتژی وزارت صمت در سال 98 در قالب بند الف تبصره 18 است و سهم استان کرمانشاه در این راستا 220 میلیارد تومان است که باید در سه حوزه پروژه های نیمه تمام، بازسازی صنایع و تأمین منابع اقتصادی و سرمایه در گردش عملیاتی گردد.

رئیس سازمان صمت کرمانشاه بیان داشت: تمام تمرکز خود را در سال آینده در پروژه های نیمه تمام و تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش خواهیم گذاشت.

دارابی یادآور شد: نرخ تورم استان کرمانشاه از رتبه ششم به رتبه دهم رسیده است که این نتیجه برگزاری جلسات منظم تنظیم بازار است و همچنان کوشش می کنیم که استان را به میانه جدول بیاوریم.

وی در مورد تنظیم بازار نوروز در استان کرمانشاه گفت: حدود یک هزار تن پرتقال و 650 تن سیب صحنه استان کرمانشاه ذخیره بود که تا این لحظه 500 تن از آن را توزیع نموده ایم.

دارابی همچنین از توزیع 1800 تن گوشت منجمد در قالب تنظیم بازار اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین 200 تن گوشت منجمد برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1865

به "بازگشت 139 واحد راکد به چرخه فراوری ، 100 واحد قابلیت احیا ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 139 واحد راکد به چرخه فراوری ، 100 واحد قابلیت احیا ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید