باید ها و نباید های خوردن پرتقال

به گزارش راه ساری، پرتقال میوه ای ویژه فصول سرد سال که به علت خواص فراوان برای درمان بیماری ها معجزه می نماید.

باید ها و نباید های خوردن پرتقال

به گزارش ، پرتقال جز مرکبات نارنجی به شمار می آید. بر اساس یافته های به دست آمده این میوه باعث تقویت و جلوگیری از ابتلاء به بیماری هایی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می گردد یکی از بهترین خواص این میوه جلوگیری از ابتلاء به سرطان معده است. افراد مبتلا به بیماری زخم معده از نوشیدن آب پرتقال به شدت پرهیز نمایند. بر اساس یافته های محققان استفاده از پرتقال در جلوگیری از سرطان لوزالمعده مؤثر است.

یکی از داروهای مفید و مؤثر در کاهش کلسترول خون به شمار می آید. پرتقال درمان نماینده و ضد عفونت های میکروبی است. مفید برای معده و درمان گاز معده. استفاده از برگ های پرتقال بر شست و شوی ورم ها و کاهش درد تأثیر فراوانی دارد. یک آرام بخش خوب به حساب می آید. مفید برای تمیزی و پاکسازی پوست. بر اساس توصیه متخصصان و پزشکان مصرف پرتقال در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید بوده است. یکی دیگر از فواید شگفت انگیز این میوه خوشمزه به علت وجود انواع ویتامین و کلسیم که با نزدیک شدن به سرما باید یادآور آن باشیم خاصیت ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا بودنش است.

اما از مضرات پرتقال این است که وجود قند زیاد در پرتقال موجب اضافه وزن، پوسیدگی دندان ها و افزایش قند خون می گردد. استفاده از پرتقال برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، صرع، تشنج، روماتیسم و افرادی که بی اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند، توصیه نمی گردد. پرتقال شیرین دارای طبع سرد و تر و پرتقال ترش دارای طبع سرد و خشک است؛ بنابراین افراد مبتلا به بیماری های بلغمی و سودایی مزاج از مصرف این میوه به شدت اجتناب نمایند همچنین مسهل پرتقال گلپر و نمک است.

پس از میل کردن پرتقال از چای و نوشیدنی های گوناگون استفاده نکنید، زیرا پزشکان توصیه می نمایند از مصرف نوشیدنی ها پس از خوردن میوه به خصوص میوه های آبدار باید جلوگیری گردد. یکی از بهترین ساعت های مصرف این میوه خوشمزه بعد از ظهر و یکی از بدترین زمان استفاده از آن شب هنگام است؛ بنابراین خوردن پرتقال در ساعات پایانی روز و شب مفید نبوده و نیست.

منبع: ایمنا

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11924

به "باید ها و نباید های خوردن پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید ها و نباید های خوردن پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید