برداشت 10 درصد از حق الزحمه پزشکان مراکز درمانی

به گزارش راه ساری، در لایحه بودجه سل آینده مقرر شده، کلیه مراکز درمانی 10 درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی به بیمه ها یا نقدا به وسیله بیمار پرداخت می گردد را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز نمایند.

برداشت 10 درصد از حق الزحمه پزشکان مراکز درمانی

به گزارش خبرنگاران، طبق لایحه بودجه سال 1399 کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می گردد، مکلفند در چارچوب قانون مالیات های مستقیم از انتهاه فروشگاهی استفاده نمایند.

همچنین در بخش دیگری از لایحه اعلام شده، کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی مکلف هستند 10 درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی به بیمه ها یا نقدا به وسیله بیمار پرداخت می گردد را به عنوان علی الحساب کسر نمایند و به نام پزشک مربوطه تا انتها ماه بعد از وصول مبلغ صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کند.

مالیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداخت هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه است و مالیات آن کسر می گردد نخواهد شد.

گفتنی است که قانون مالیات های مستقیم در این زمینه نیز قابل اجراست.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6918

به "برداشت 10 درصد از حق الزحمه پزشکان مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 10 درصد از حق الزحمه پزشکان مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید