برنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه های برق آبی

به گزارش راه ساری، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت های آبی کشور به منظور فراوری برق از منابع آبی اطلاع داد.

برنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه های برق آبی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، آقای سیدحسن رضوی در جلسه آنالیز شرایط سد و نیروگاه های برق آبی کشور و پتانسیل های توسعه این نیروگاه ها که به دعوت کمیسیون انرژی و با حضور نمایندگان عضو کمیسیون برگزار گردید، ضمن اعلام این خبر گفت: این موضوع در طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور دنبال خواهد شد.

وی گزارشی از شرایط فعلی نیروگاه های برق آبی کشور همانند ظرفیت های نصب شده، ظرفیت های قابل استفاده و پتانسیل های موجود برای توسعه نیروگاه های برق آبی ارائه کرد و یادآور شد: خشکسالی و بارش کم در سال آبی جاری منجر به کاهش استفاده موثر از نیروگاه های برق آبی شده است.

رضوی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، به روزرسانی طرح های فرسوده، افزایش بهره وری دستگاه ها و افزایش سطح تکنولوژی از جمله اهداف شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است، اضافه کرد: در طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور این موارد دنبال خواهد شد تا بتوانیم استفاده بهتری از ظرفیت های آبی کشور برای فراوری برق از منابع آبی داشته باشیم.

رضوی احداث نیروگاه های برق آبی در مقیاس میانه و کوچک را جزو برنامه های وزارت نیرو دانست و ادامه داد: این نیروگاه ها حداکثر تا 10 مگاوات فراوری برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان های کشور را هم دارند؛ چرا که می توان آن ها در طول و راستا انتقال آب احداث کرد.

در این جلسه بعلاوه اعضای کمیسیون و میهمانان در مورد حمایت از توسعه صنعت برق آبی، تامین منابع اقتصادی اجرای طرح های اولویت دار برق آبی در لایحه بودجه 1401، فراهم شدن زمینه توسعه انرژی های تجدید پذیر نظیر برق آبی در قانون برنامه هفتم توسعه با توجه به آینده پیش رو در زمینه کمبود سوخت نیروگاه ها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ترکیبی همانند تلمبه ذخیره ای و مزارع خورشیدی به بحث و گفتگو پرداختند.

در خاتمه این نشست مقرر شد در کمیته برق کمیسیون، موضوعات با تفصیل بیشتری آنالیز و حمایت لازم به خصوص در فرایند تصویب طرح مانع زدایی از صنعت برق، صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14314

به "برنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه های برق آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه های برق آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید