برنامه ریزی و مدیریت سفرهای کاری در دوران کرونا

به گزارش راه ساری، پس از ظهور بیماری کرونا و انتشار ویروس COVID19 صنعت سفرهای کاری تقریبا غیر قابل پیشبینی شد و برنامه ریزی برای بازگشت به آرامش و پایداری تقریبا غیر ممکن بود.

برنامه ریزی و مدیریت سفرهای کاری در دوران کرونا

امروز شاهد تغییرات زیادی در میزان بازگشت سفرهای کاری-تجاری و در واقع یک رفتار نوسانی هستیم. این تنوع میزان بازگشت هم به نوع منطقه، نوع تجارت و نوع سفر کاری مربوط می گردد.

بعضی شرکت ها سفرهای داخلی را شروع نموده اند اما سفرهای خارجی شان تا خاتمه سال متوقف شده. بعضی شرکت ها هم به ناچار در پی قوانین دولتی کشورها مجبور به کنترل سفرهای کاری خود شده اند. ممکن است مرزهای کشور مقصدشان به روی کشور مبدا باز نباشد، مجبور به سفرهای طولانی و حداقل 14 روز ماندن در قرنطینه باشند و…

رفتار و نظر خود مردم و کارکنان هم در این تغییرات میزان سفر بی تاثیر نیست. عده ای همچنان شرایط را برای سفر عادی و راحت می بینند و ادامه می دهند، اما عده ای در این شرایط جدید راحت نیستند و همه چیز را به زمانی که شرایط مقصد پایدار و قابل پیش بینی باشد موکول میکنند.

وجود همه این متغیرها نشان می دهد که در شرایط فعلی راهی برای اطمینان از پیش بینی میزان سفرهای کاری نداریم. برای کنترل این شرایط غیرقابل پیش بینی چه باید کرد؟

در این شرایط شرکت ها برای انجام سفرهای کاری و تجاری سه اولویت مهم دارند :

مدیریت هزینه

مدیریت بحران

مدیریت تغییر شرایط

همه ما می دانیم در حال حاضر در شرایطی هستیم که نادیده دریافت هریک از این سه رکن اساسی، منجر به تحمل صدمات غیر قابل جبران یا کنسل شدن برنامه سفرها خواهد شد.

مدیریت هزینه

تا پیش از این اتفاق، مدیریت هزینه به معنی مدیریت نسبت بودجه به هزینه بود. حتی شاید در بعضی شرکت ها با توجه به اهمیت سفرهای تجاری بودجه در نظر گرفته شده به قدری بود که احتیاج به مدیریت چندانی نداشت. اما حالا و در این شرایط نمی توان گفت بودجه ای برای این مسئله وجود دارد. شرکت هایی هستند که شاید مجبور باشند با بودجه نزدیک به صفر، دوباره سفرهای کاری را از سر بگیرند. در این شرایط شما بودجه شرکت را با هزینه هر سفری که مقایسه کنید بنظرتان پرهزینه می رسد.

در این شرایط است که مدیریت هزینه مفهومی عمیق تر می یابد. سپردن کنترل نمودار بودجه-هزینه به دست متخصصان سفرهای تجاری که همزمان به فکر رونق کسب و کار شما و از کار نیفتادن چرخ توسعه کسب و کارها به خاطر گرانی سفرهای کاری هستند، انتخاب هوشمندانه ایست. در فرایند کاری این متخصصان سفرهای کاری با توجه به احتیاج و بودجه شما طراحی می گردد و با توجه به شرایط، ارزانی کل پکیج سفر و پشتیبانی کامل شما در مدیریت هزینه اولویت این تیم متخصص است.

مدیریت بحران

منظورمان از بحران در اینجا همین بحران جهانی کووید 19 است. انجام دادن یا ندادن سفرهای تجاری در این اوضاع یک تصمیم با ریسک بالاست که مدیریت هوشمندانه ای می طلبد. انتخاب کم ریسک ترین روش ها برای انجام همه مراحل سفر؛ از وسیله نقلیه و بهداشتی بودن یا نبودنش تا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هتل و اقامتگاه مقصد. یک اشتباه فردی، مثلا سفر رفتن از شهری که آمار ابتلا در آن بالاست به شهری که آمار ابتلای پایین تری دارد، می تواند یک ریسک عظیم اجتماعی باشد و میزان مبتلایان را افزایش دهد.

در شرایطی که مسائل و بحران های داخلی و دیگر هزینه های شرکت گریبان گیر تجارت شما شده، اندیشیدن به این جزئیات تاثیرگذار شاید آسان نباشد. در همین شرایط هستند شرکت های مسافرتی تجاری که از قبل به همه این سوال ها اندیشیده و پاسخ داده اند.

شرایط شیوع در شهر مقصد چگونه است؟ شرایط دولتی شهر یا کشور مبدا و مقصد در این دوران چیست؟ پروتکل های بهداشتی وسایل نقلیه، اتوبوس ها، قطارها، هواپیماها یا هتل ها و مراکز اقامتی چه مواردی دارد و آیا رعایت می گردد یا خیر؟ اگر هنگام سفر به این ویروس مبتلا شویم چه سازمانی پشتیبان کنسلی سفر و برنامه های ماست؟

یکی از راه های مدیریت بحران در این شرایط مدیریت همین موارد و استرس هاست که از پیش با کوشش شرکت های پیشرو در زمینه سفرهای کاری و تجاری انجام شده.

مدیریت تغییرات

از مزایای تغییر همگام و همراه با سرعت تغییرات جهانی امروزی هرچه بگوییم کم است. اگر تا امروز این تغییرات همیشه حس مثبت و خوشایند داشته، حالا با این بحران شاید تغییر برایتان سخت باشد. اما باز هم تکرارش خالی از لطف نیست که هوشمندانه عمل کردن یعنی همین که در این شرایط همه تجارت ها بتوانند انعطاف پذیر باشند.

به عنوان سازمانی که احتیاج به انجام سفر کاری دارید، ضروری است بدانید که شرکت های ارائه دهنده خدمات سفر از همان موج اول و مسائلی که پیش آمد با تشخیص سریع احتیاج مشتری و تغییر سریع قوانین و مقررات و پروتکل ها، با تغییرات اجباری تحمیل شده به مشتری و صنعت گردشگری همسو شدند. قوانین شرکتی و دولتی بر اساس احتیاج جدید تغییر کرد. قوانین جدیدی برای کنسلی و لغو رزروها و همچنین پشتیبانی از مشتری و مسافران تدوین و اجرا شد. این مدیریت خوب تغییرات به شما اطمینان میدهد با خیال راحت سفر سازمانی خود را به شرکت های پیشرو در زمینه سفرهای کاری بسپارید.

اگر سازمان، صنعت و یا تجارتی هستید که تاکید بر رعایت این سه شرط برای گذار از وضع فعلی را لازم می دانید، شرکتی که با داشتن خدمات فروش سازمانی متمایز، هزینه و بحران های شما را مدیریت می نماید و همگام با تغییرات جدید، پیشنهاداتی همسو با شرایط فعلی جهان ارائه می دهد، مناسب شماست.

تیم پرکوشش و حرفه ای خبرنگاران تریپ که ارائه دهنده خدمات سفر از مبدا تا مقصد به مسافران تجاری، کارکنان، شرکت ها و آژانس هاست، در زمینه تغییرات جدید کاملا پیشرو عمل نموده.

مجوز سفر

البته که سفرهای داخلی در ایران طبق یک مجوز استاندارد کلی انجام می گردد و تغییرات این استانداردها حداقل در 3 ماه اخیر نوسان زیادی نداشته. اما خبرنگاران تریپ از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و موج اول ابتلا، کوشیده که فقط با همکاران و شریکان تجاری که مجوز فعالیت در این شرایط را دارند همکاری کند و فعالیت بدون مجوز در لیست پیشنهادات سازمانی خبرنگاران تریپ قرار نخواهد داشت.

شرایط کنسلی و لغو سفرها

تقریبا اولین دغدغه شناسایی شده در مسائل سفرها پس از کرونا، مسائل مربوط به کنسلی رزروها بود. چه بسا رزروها و خریدهایی که انجام شد اما با قرار دریافت شهر مقصد در لیست شهرهای پرخطر، احتیاج به لغو رزروها پررنگ شد. به همین دلیل کوشش تیم تامین و فروش سازمانی خبرنگاران تریپ همیشه بر پیگیری و اطلاع رسانی شرایط کنسلی پروازها و مذاکره با شریکان تجاری از جمله هتلها و اقامتگاهها جهت تغییر و آسان سازی قوانین کنسلی و کاهش یا حذف جریمه لغو رزروها بوده.

پیشگیری و پشتیبانی

تیم فروش سازمانی خبرنگاران تریپ به عنوان سازمانی که مشتریان مدیریت سفر خود را به آنها می سپارند، در تمام این دوران پیشگیری از سفر پرخطر و پشتیبانی و حصول اطمینان از بی خطر بودن مراحل سفر مشتری را مسئولیت و وظیفه خود دانسته. در این زمینه همیشه اخبار و اطلاعیه و بخشنامه های مربوط به اطلاع رسانی سفرهای پرخطر دائما آنالیز شده و خدمات سفر بر مبنای آن ارائه شده. همچنین مشتریان در تمام لحظات سفر پشتیبانی شده اند تا در هر مرحله از سفر که احساس عدم اطمینان از سلامت سفر را داشتند به راحتی به فرایند لغو و بازگشت دسترسی داشته باشند.

اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی

پیش از سوار شدن به هواپیما یا رسیدن به مقصد، تشخیص و اطمینان از رعایت مسائل بهداشتی توسط شرکت های پروازی یا مراکز اقامتی کار آسانی نیست. بنابراین بهترین راه رسیدن به اطمینان، انتخاب گزینه هاییست که از پیش توسط تیم مدیریت سفر شما با دقت و وسواس از دیگر گزینه های ممکن برای سفر، جدا شده و در اختیار شما قرار گرفته. تیم فروش سازمانی خبرنگاران تریپ از شروع این بحران و در ادامه تا همین لحظه، یکی از مهمترین اولویت هایش اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی و فراهم کردن سفری امن و بی خطر برای مشتریان بوده.

ورود به پنل فروش سازمانی B2B خبرنگاران تریپ

ثبت نام در پنل فروش سازمانی B2B خبرنگاران تریپ

انتخاب خدمات فروش سازمانی (B2B) خبرنگاران تریپ توسط بهترین و پیروز ترین شرکت ها و سازمان های تجاری همیشه افتخار خبرنگاران تریپ بوده.

شیرینی سهیم شدن در رونق کسب و کارها با به عهده دریافت مسئولیت گوشه ای از کار یعنی مدیریت سفرهای کاری شرکت ها، صنایع و سازمان ها، انگیزه ادامه این راه با توان و کوشش بیشتر شده.

تا خاتمه این بحران در کنار شما خواهیم بود.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10812

به "برنامه ریزی و مدیریت سفرهای کاری در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی و مدیریت سفرهای کاری در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید