برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی سراجی سنتی برای هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش راه ساری، معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری دوره آموزشی و دانش افزایی سراجی سنتی ویژه هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی اطلاع داد.

برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی سراجی سنتی برای هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین با اعلام این مطلب گفت: معاونت صنایع دستی استان همه ساله دوره های دانش افزایی ویژه هنرمندان و مربیان صنایع دستی را برگزار میکند.

او توضیح داد: از ابتدای امسال با هدف توانمندسازی و بروزرسانی دانش هنرمندان و بهبود کسب و کار آنان اقدام به برپایی دوره های دانش افزایی و مهارت های آموزشی در رشته های مختلف کردیم که در این راستا دوره تخصصی دانش افزایی رشته سراجی سنتی توسط هنرمند سرشناس کشور خانم زهرا احسان با حضور 15 هنرمند فعال این عرصه برگزار گردید.

به آفرین تشریح کرد: در وهله نخست از برگزاری این دوره ها به دنبال آسیب شناسی فراوریات و ارتقا سطح دانش و روزآمدی هنرمندان و به تبع آن ارتقا سطح کیفی فراوریات هنرمندان بودیم و امیدواریم هنرمندان با شناخت و آگاهی کافی از اصول و مبانی و روش شناسی در این رشته به طراحی های منطبق با سلایق امروزی و بازار جهانی بپردازند.

او اضافه کرد: با توجه به حضور هنرمند تراز اول کشوری شاهد نتایج بسیار خوبی در حوزه ارتقا سطح کیفی فراوریات چرمی هنرمندان بدست آمد چرا که با ارزیابی اجرا شده توسط مدرس، هنرمندان با نقاط قوت و ضعف فراوریات خود آشنا شدند.

به آفرین با مثبت ارزیابی کردن موارد آموزشی ارائه شده به هنرمندان در طول برگزاری این دوره گفت: با توجه استقبال هنرمندان از این دوره و نتایج ارزشمند آن، کوشش خواهیم کرد تا در سال های آینده و در رشته های مختلف این دوره ها را برگزار کنیم.

زهرا احسان فعال سرشناس حوزه صنایع دستی کشور و مدرس دوره با بیان اینکه صنعت چرم تبریز، صنعت مادر چرم کشور است، ادامه داد: با توجه به پیشینه غنی و گسترده تبریز در فراوریات چرمی و همچنین منحصر بفرد بودن طرح های آن در سنوات گذشته، ضروری است تا نگرشی جدید و جهانی به حوزه فراوریات چرمی تبریز وارد شده و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ را ارتقا دهد .

احسان با اشاره به اینکه بازار کنونی تبریز در حوزه چرم احتیاجمند تغییری اساسی و پایدار است، اضافه کرد: با توجه به گستردگی منابع تامین چرم در این استان و وجود ظرفیت های بالا متاسفانه در حال حاضر بازار چرم تبریز در حوزه طراحی راکد مانده و احتیاج داخلی و به ویژه خارجی را تامین نمی کند و بیشتر در قالب صادرات مواد اولیه فعالیت می نمایند، لذا هدف از برگزاری این دوره تخصصی تعامل با فعالان این حوزه و همچنین آسیب شناسی محصولات فراوری شده است.

او با استقبال از برگزاری این دوره و بیان اینکه می بایست از خلاقیت و ظرفیت های هنرمندان و فعالان این عرصه بیش از پیش بهره برد، گفت: طی دوره اخیر با اندیشه خلاق و نوآور هنرمندان این استان آشنا شدم و معتقدم با برگزاری این دوره و همچنین آنالیز وضعیت بازار جهانی، شاهد خلق آثاری بی بدیل در حوزه چرم تبریز خواهیم بود.

احسان در سرانجام سخنان خود، تاکید نمود: صنعت چرم تبریز با زیبایی منحصر بفرد خود می تواند یکی از محصولات پایدار صادراتی کشور باشد، لذا در راستای اجرای مدام این امر احتیاج است تا فعالان این عرصه به طور مستمر دانش و توانایی های خود را تقویت و به روز رسانی نمایند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3726

به "برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی سراجی سنتی برای هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی سراجی سنتی برای هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید