بلند مثل شب یلدا کتاب می شود، نقد رمانافرا اول آذر ماه در استان سمنان

به گزارش راه ساری، سید عباس دانائی در گفتگو با خبرنگاران گفت: کار تدوین کتاب بلند مثل شب یلدا شامل خاطرات یکی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان به اتمام رسیده و مراحل فنی چاپ را سپری می کند.

بلند مثل شب یلدا کتاب می شود، نقد رمانافرا اول آذر ماه در استان سمنان

وی گفت: کتاب بلند مثل شب یلدا شامل خاطرات خودنوشت آقای حیدر قلی جعفری از جانبازان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان شاهرود است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان خاطر نشان ساخت: مراحل تهیه و تدوین و ویراستاری این کتاب به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان انجام و به زودی منتشر و در دسترس هنرمندان قرار می گیرد.

دانایی شرح داد: کتاب سرو سور حاوی خاطرات خلیل نجار از فعالان و مبارزان دوران انقلاب اسلامی در استان سمنان که به کوشش محمود امامی تهیه و تدوین شده و کتاب رد پایی بر آسمان شامل خاطرات خودنوشت عبدالوهاب ناظمیان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که توسط مرتضی حاجیان نژاد تصحیح و بازنویسی شده است نیز در نوبت چاپ قرار دارند.

نقد رمان افرا اول آذر ماه در استان سمنان می شود

رئیس حوزه هنری استان سمنان همچنین از برگزاری مراسم نقد و بررسی رمان افرا از تولیدات این نهاد و نوشته حسینعلی جعفری خبر داد و گفت: این مراسم با حضور علی اله سلیمی از منتقدان کشور، جمعی از نویسندگان، هنرمندان و منتقدان، رمان افرا به نویسندگی حسینعلی جعفری که توسط انتشارات سوره مهر سازمان تبلیغات اسلامی به زیور طبع آراسته شده است مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

دانایی با یادآوری اینکه رمان افرا حکایت سفر ساسان شخصیت اصلی داستان، به روستایی در مازندران برای پیدا کردن قاتل پدرش است اضافه نمود: این رمان اولین کتاب از مجموعه ای پنج گانه داستانی با موضوع انقلاب اسلامی از تولیدات حوزه هنری استان سمنان به نویسندگی حسینعلی جعفری از نویسندگان فعال است که نویسنده این کتاب درصدد نوشتنِ پنج گانه داستانی با موضوع انقلابی است و کتاب افرا اولین کتاب از این مجموعه پنج جلدی است.

وی اضافه نمود: دو مجموعه داستان من سرباز هخامنشی بودم و ساعت ها همه خوابند از دیگر آثار حسینعلی جعفری هستند که پیش از این توسط حوزه هنری استان سمنان منتشر شده است.

این مقام مسئول اعلام نمود: کتاب من سرباز هخامنشی بودم که تا به حال پنج بار از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده و جزء کتاب های نقره ای قرار گرفته است توانست در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بخش داستان کوتاه به مقام اول دست پیدا کند و کتاب ساعت ها همه خوابند در نهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی پور در بخش ادبیات داستانی بزرگسال و با موضوع آزاد از میان 43 مجموعه داستان کوتاه، عنوان اثر برگزیده را به دست آورد و همچنین در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نیز در بخش داستان کوتاه به مقام سوم دست یافت.

دانایی در خاتمه اعلام نمود: مراسم نقد و بررسی رمان افرا با همکاری حوزه هنری استان سمنان و سپاه حضرت قائم(عج) استان سمنان ساعت 17:30 روز شنبه اول آذر ماه 93 در سالن ماه حوزه هنری استان سمنان برگزار می شود.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8097

به "بلند مثل شب یلدا کتاب می شود، نقد رمانافرا اول آذر ماه در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلند مثل شب یلدا کتاب می شود، نقد رمانافرا اول آذر ماه در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید