بهترین مایعات برای کودکی که سرماخورده است

به گزارش راه ساری، کودک شما زمانی که سرماخورده است احتیاج به نوشیدن آب به مقدار کافی دارد. خوردن مایعات از کم شدن آب بدن جلوگیری می نماید و موجب تسکین گلو می گردد.

بهترین مایعات برای کودکی که سرماخورده است

آب بدن کودک سرما خورده را چگونه تامین کنیم ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، کودک شما زمانی که سرماخورده است احتیاج به نوشیدن آب به مقدار کافی دارد. خوردن مایعات از کم شدن آب بدن جلوگیری می نماید و ماده مخاطی را رقیق و به رفع علائم یاری خواهد نمود. خوب می دانید که سرماخوردگی اغلب باعث ایجاد آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه می گردد و ممکن است کودک شما تا دو هفته این علائم را تجربه کند. زمانی که آنتی بیوتیک ها نمی توانند سرماخوردگی را درمان نمایند می توانید از حمام گرم و بخور بهره ببرید و همچنین مصرف بعضی از مایعات نیز ممکن است با تسکین گلو کم آبی بدن کودک شما را هم تسکین دهد.

بهترین مایعات برای کودکی که سرماخورده است

- آب

آب به جلوگیری از کم آبی بدن یاری می نماید و آب خنک می تواند به تسکین گلو درد فرزند شما یاری کند. آب لیموی به تسکین گرفتگی گلو یاری می نماید و می تواند علائم سرماخوردگی فرزند تان را نیز رفع کند. اضافه کردن عسل به آب لیمو گرم باعث کاهش گرفتگی گلو می گردد و سرفه کودک شما را کاهش نیز کاهش خواهد داد. یک مطالعه در سال 2007 که در بایگانی بچه ها و نوجوانان منتشر شده است نشان داد که عسل به کاهش سرفه شبانه و بهبود خواب در بچه ها مبتلا به عفونت های تنفسی یاری بسیاری نموده است.

- آبمیوه

آبمیوه های حاوی مقدار زیادی ویتامین سی به کودک شما یاری می نماید تا زودتر بهبود یابد. یک مطالعه در سال 2009 که در ژورنال آموزشگاه پزشکان پرستار آمریکایی منتشر شد ، نشان داد که ویتامین سی می تواند مدت سرماخوردگی را کوتاه کند ولی باعث کاهش شدت علائم نمی گردد.

آب پرتقال و گریپ فروت حاوی مقدار زیادی ویتامین سی می باشند اما به دلیل اسیدی بودن بهتر است در صورت گلودرد با احتیاط به کودک بدهید. آب زغال اخته و آب گوجه فرنگی نیز دارای ویتامین سی زیادی هستند. به فرزند خود میوه و سبزیجات و آبمیوه ارگانیک بدهید اما به آن شکر اضافه نکنید زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن فرزندتان را تحت فشار قرار دهد.

همچنین آب سیب یا انگور در این مواقع می تواند به تسکین درد یاری کند. پیشنهاد می گردد آبمیوه با کمی آب رقیق گردد تا کودک بیشتر از قند موجود در میوه، آب مصرف کند.

- سوپ مرغ

سوپ گرم به تسکین گلو درد کودک یاری می نماید ، همچنین ممکن است علائم دیگر مرتبط با سرماخوردگی را کاهش دهد. سوپ مخصوصاً مرغ در کاهش التهاب یاری می نماید که می تواند گرفتگی و ناراحتی همراه با عفونت تنفسی را کاهش دهد. سوپ مرغ ممکن است از انتقال سلول ها به دستگاه تنفسی جلوگیری کند و باعث کاهش التهاب و علائم گردد.

- نوشیدنی هایی که کودک در زمان سرماخوردگی نباید بخورد

نوشیدنی های کافئین دار مانند چای یا نوشابه را به کودک خود ندهید زیرا باعث تکرر ادرار می گردد که به کم آبی بدن منجر خواهد شد. نوشیدنی های قندی مانند نوشیدنی های دارای طعم میوه و نوشابه را کنار بگذارید زیرا مقادیر زیاد قند می تواند سیستم ایمنی کودک شما را تضغیف کند و از بین بردن سرماخوردگی برای او دشوارتر می گردد.

اگر فرزند شما مقدار زیادی خلط در گلوی خود دارد به او شیر ندهید. گزارش شده است که شیر فراوری خلط را افزایش نمی دهد اما خلط را غلیظ تر می نماید.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12408

به "بهترین مایعات برای کودکی که سرماخورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مایعات برای کودکی که سرماخورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید