بویینگ توقف فراوری 747 را تایید کرد؛ خداحافظی با ملکه آسمان ها

به گزارش راه ساری، پس از اعلام خبر توقف فراوری A380 از سوی ایرباس، اکنون بویینگ نیز تایید نموده که فراوری هواپیمای پهن پیکر 747 را از سال 2022 متوقف می نماید.

بویینگ توقف فراوری 747 را تایید کرد؛ خداحافظی با ملکه آسمان ها

این تصمیم که با توجه به کاهش چشمگیر سفرهای هوایی، سریع تر از آنچه پیش بینی می شد اتفاق می افتد، پس از آن اعلام شد که بریتیش ایرویز (British Airways) و هواپیمایی کانتاس (Qantas) برای آخرین بار هواپیماهای جامبوجت 747 خود را به پرواز درآوردند.

به گزارش یورونیوز بویینگ اعلام نموده که خسارت سه ماهه بیش از انتظار بوده و تنها در سه ماهه دوم سال 2020 میلادی، این شرکت 2.4 میلیارد دلار (2 میلیارد یورو) زیان داشته است.

پیش از این، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (IATA) سال 2020 را بدترین سال در تاریخ حمل ونقل هوایی خوانده بود و اعلام نموده بود که شرایط حمل ونقل هوایی تا سال 2024 به شرایط عادی بازنمی شود.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دِیو کالهون (Dave Calhoun) مدیر اجرایی بویینگ در پیامی به کارکنان این شرکت گفته است: ما مجبور خواهیم بود اندازه نیروی کار دقیق تر را ارزیابی کنیم. این شرکت اعلام نموده که 10 درصد از کارکنان خود را در اوایل امسال کاهش خواهد داد.

کالهون هم چنین از کاهش فراوری هواپیماهای جت مسافربری 777 و 787 خبر داده است و اعلام نموده که در تحویل بعضی از سفارش ها نیز تأخیر خواهد داشت.

هواپیمای پهن پیکر 747 که به ملکه آسمان ها (Queen of the Skies) شهرت یافته است، برای نخستین بار در دهه 1970 میلادی (اواخر دهه 40 خورشیدی) به خدمت گرفته شد و از همان ابتدا با گنجایش 400 نفره خود در مدل های اولیه، صنعت هوایی را دگرگون کرد. از جمله در ایران هما (Iran Air) دومین خط هوایی دنیا بود که این هواپیما را به ناوگان خود اضافه کرد. اکنون بویینگ در پی زیان های اقتصادی تصمیم دارد فراوری آن را از سال 2022 متوقف کند.

در همین حال فراوری هواپیمای بویینگ 737 Max نیز که از مارس 2019 به دلیل سوانح مرگبار زمین گیر است، با افزایشی کم تر از برنامه ریزی های اجرا شده ادامه خواهد داشت.

دیو کالهون تصمیمات گرفته شده را برای ثبات اساسی این شرکت در کوتاه مدت مهم ارزیابی کرد. به گفته او این اقدامات برای شرکت بویینگ سخت بوده اما باید گام هایی متناسب با واقعیت های جدید بازار بردارند.

عکس کاور از Boeing

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10873

به "بویینگ توقف فراوری 747 را تایید کرد؛ خداحافظی با ملکه آسمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بویینگ توقف فراوری 747 را تایید کرد؛ خداحافظی با ملکه آسمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید