تاکسی های پرنده در آسمان ایران؟!

به گزارش راه ساری، طرح تاکسی هوایی با هواپیما های 4 تا 19 نفره شروع می گردد. در این طرح همه فرودگاه های کم تردد کشور فعال می گردد و هواپیما های موجود در این کلاس می توانند خدمات رسانی بیشتری داشته باشند.

تاکسی های پرنده در آسمان ایران؟!

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود نخستین تاکسی های پرنده در مهرماه به آسمان اطلاع داد. به گزارش معاونت علمی و فناوری، منوچهر منطقی درباره تاکسی های هوایی گفت: فعلاً قرار است از این نوع وسایل نقلیه در مناطق کم تردد استفاده گردد.

این کار اگر در استان ها و شهر های کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد قطعاً رونق مالی را برای آن ها به همراه خواهد داشت. به گفته وی، طرح تاکسی هوایی با هواپیما های 4 تا 19 نفره شروع می گردد. در این طرح همه فرودگاه های کم تردد کشور فعال می گردد و هواپیما های موجود در این کلاس می توانند خدمات رسانی بیشتری داشته باشند.

منطقی گفت: این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود، اما به دلایل متعددی اجرای آن به تعویق می افتاد. با این حال ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش بنیان هایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم. دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری افزود:

فاز ابتدایی این طرح مهر شروع می گردد و فاز بعدی آن هم در بهمن ماه قابل اجرا است. اجرای این طرح با کمبود هایی روبه رو است مثلاً در حال حاضر سوخت این هواپیما ها از دیگر کشور ها تامین می گردد. در صورتی که توان فراوری داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، فراوری داخلی آن مالی خواهد شد.

منطقی بیان نمود: اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیما ها هم کاری کنیم میزان پیشرفت طرح بیشتر می گردد و اقدامات سرعت می گیرد. البته افزایش دسترسی های فرودگاهی در راستا های خاص و حذف تشریفات فرودگاه ها هم سرعت کار را بالا می برد

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: فرادید
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11792

به "تاکسی های پرنده در آسمان ایران؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های پرنده در آسمان ایران؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید