تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان

به گزارش راه ساری، وزیر دفاع آلمان با تاکید بر ادامه حضور نیروهای ناتو در افغانستان گفت که مذاکرات صلح پیشرفت کافی برای ایجاد زمینه خروج نیروها را فراهم نکرده است.

تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنگرت کرامپ کارن بائر وزیر دفاع آلمان در بیانیه ای شرح داد که مذاکرات صلح افغانستان پیشرفت کافی برای ایجاد زمینه خروج نیروهای ناتو از افغانستان را فراهم نکرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان برای معین دستورکار مذاکرات بین الافغانی 17 دی در قطر آغاز شد اما اکنون مذاکرات متوقف شده و تیم های دو طرف در یک ماه گذشته هیچ دیداری نداشته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر وزرای دفاع ناتو امروز قرار است تصمیم بگیرند که آیا مطابق با مهلت معین شده در توافقنامه قطر تا خاتمه ماه آوریل (11 اردیبهشت) خاک افغانستان را ترک می کنند یا خیر.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: عدم پیشرفت در مذاکرات صلح به این معنی است که ما باید برای تغییر شرایط امنیتی و تهدید فزاینده برای نیروهای بین المللی و نیز سربازان خود آماده شویم.

پیش از این نیز ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که طالبان برای تحقق مفاد توافقنامه قطر باید اقدامات بیشتری انجام دهد و تصریح نمود که نیروهای ناتو پیش از رسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نخواهند کرد.

آلمان با هزار و 100 نظامی بعد از آمریکا بزرگترین کشور مشارکت کننده در ماموریت حمایت قاطع است.

ناتو هنوز تصمیم خود را درباره ادامه حضور و یا خروج نیروها از افغانستان اعلام نکرده اما دولت بایدن اظهار کرده که توافقنامه صلح با طالبان را مورد بررسی قرار می دهد.

ویرا پارس: ویرا پارس: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14174

به "تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید