تدوین برنامه پنج ساله ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان کنگان

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، فتح اله نوروزی عصر دوشنبه در نشست با معلولین شهرستان کنگان به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: معلولان استعدادهای خوبی دارند که با اعتماد به نفس و دوری از انزوا و گوشه گیری از جامعه، شکوفا می گردد.

تدوین برنامه پنج ساله ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان کنگان

وی به تدوین برنامه پنج ساله ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان اشاره نمود و گفت: در راستای حمایت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین برنامه 5 ساله تدوین شده است که با همکاری دستگاه ها و هیات مربوطه شهرستان زمینه اجرایی شدن این برنامه فراهم گردد.

فرماندار با اشاره به اینکه برخورد با معلولین نیازمند فرهنگ سازی است بیان داشت: معلولیت فرصتی برای شکوفایی استعدادهای ناشناخته درحوزه های توانایی معولان میباشد، معلولیت را محدودیت نمی دانم.

وی گفت: اشتغال معلولین و توانمندسازی معلولین یکی از اصولی ترین استراتژی ها در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی آنان است.

فرماندار با اشاره به اینکه این نشست ها فرصت خوبی است که توانمندی های معلولین را بهتر بشناسیم اضافه نمود: معلولان شهروندان جامعه محسوب می شوند و دسترسی برابر به فرصت ها را باید برای آنان فراهم کرد.

وی گفت: معلولیت باید انگیزه ای برای کشف و به فعلیت رساندن سایر استعدادهای ذاتی افراد باشد.

نوروزی با اشاره به نقش خانواده نیز در حرکت معلولان بسیار مهم است گفت: معلولانی که همراهی و همکاری خانواده را به همراه دارند در ایفای نقش های خود به خوبی می توانند عمل نمایند.

وی توضیح داد: برنامه ریزی برای دیده شدن و استفاده از ظرفیت معلولان به عنوان افرادی دارای توانایی های خاص در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان با بیان اینکه توجه به ازدواج معلولان و تسهیل این امر فراهم گردد گفت: باید مسائل ازدواج برخی خواص مانند معلولین مرتفع گردد.

نوروزی بر لزوم برگزاری کلاس های صنایع دستی در راستای اشتغال بانوان معلول شهرستان تاکید نمود و ادامه داد: برابری فرصت ها، حفظ کرامت انسانی و اشتغال پایدار بعنوان حقوق اجتماعی معلولین درخصوص ساماندهی خدمات توانبخشی به وسیله دستگاه های مرتبط به این قشر است.

فرماندار کنگان بیان نمود: مناسب سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولین در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولین است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 908

به "تدوین برنامه پنج ساله ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان کنگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه پنج ساله ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان کنگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید