ترامپ خواستار تحقیقات درباره معامله کتاب اوباما شد

به گزارش راه ساری، دونالد ترامپ تهدید کرد، همانطور که دموکرات ها مشغول تحقیقات درباره او و نزدیکانش هستند او نیز می تواند باراک اوباما و نزدیکانش را هدف تحقیقات قرار دهد.

ترامپ خواستار تحقیقات درباره معامله کتاب اوباما شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی که خطاب به خبرنگاران در محل کاخ سفید مطرح نمود، گفت: دموکرات ها می خواهند تحقیقات نمایند، آنها می خواهند به ماهیگیری بروند.

ترامپ به این مساله اشاره نمود، توجهی که اکنون معطوف به روابط او با روسیه و وارد کردن اتهام ممانعت از اجرای عدالت به او است، می تواند صرف اتهامات علیه دیگر روسای جمهور سابق آمریکا به ویژه باراک اوباما گردد.

وی تاکید نمود: ما می خواهیم بفهمیم پیرامون آخرین رییس جمهور دموکرات آمریکا چه اتفاقی افتاد. بیایید درست همان طور که آنها از روز اول درباره من تحقیقات نموده اند درباره اوباما تحقیق کنیم. آنها درباره هر آنچه که ما انجام داده ایم تحقیقات نموده اند. آنها می توانستند درباره معامله ای که رییس جمهور اوباما بر سر یک کتاب انجام داد تحقیقات نمایند. بیایید برای دستیابی به تمامی اسناد و مدارک مربوط به اوباما احضاریه صادر کنیم.

ترامپ در ادامه به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات سابقش در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اشاره نمود. او گفت: بیایید برای دسترسی به همه اسناد و مدارک مرتبط با هیلاری کلینتون نیز احضاریه صادر کنیم و در ارتباط با تمامی اتفاقات مزخرفی که در ارتباط با کلینتون و بنیادش و هر چیزی دیگر افتاد این کار را انجام دهیم. ما هم می توانستیم تمام مدت این کارها را انجام دهیم.

با وجود آنکه موضوع بنیاد کلینتون بحث و جدال زیادی نزد هر دو حزب اصلی سیاست آمریکا برانگیخته، اما معین نیست که ترامپ منظورش از معامله اوباما بر سر یک کتاب چه چیزی است. البته رییس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 قطعا با معامله ای پرسود بر سر انتشار کتاب خاطراتش رکورد جدیدی بر جای گذاشت اما صرف چنین معامله ای موضوعی غیرعادی نیست. در حقیقت هر رییس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا در زمانی که در آستانه ترک ریاست جمهوری بوده کتاب خاطراتش را منتشر نموده و از این بابت نیز پول دریافت نموده است.

ترامپ در عین حال بار دیگر مدعی شد، گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری 2016 ترامپ با روسیه او را از تمامی اتهاماتش مبرا ساخته است.

ترامپ در این اظهاراتش می گوید که در این گزارش گفته شده هیچ تبانی در کار نبوده است. با این حال این گفته او صحیح نیست و مولر در حقیقت گفته است که گزارشش تنها به اسناد و مدارک کافی برای تبرئه شدن رییس جمهور آمریکا از اتهاماتش نرسیده اما در عین حال او را تبرئه نیز نمی کند و همچنین نسبت به احتمال مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در آینده هشدار داده است.

ترامپ در این اظهاراتش به نوعی تحقیقات درباره خود را یک توهین غیرقابل بخشش دانسته است.

او به خبرنگاران اظهار کرد: در حقیقت جمهوریخواهان مردان و زنانی خوش رفتار هستند. هنگامی که ما اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا داشتیم آنها نیامدند تمام مدت برای کاری که این افراد انجام داده اند احضاریه صادر نمایند. این شیوه عمل آنها یک فضاحت است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4025

به "ترامپ خواستار تحقیقات درباره معامله کتاب اوباما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواستار تحقیقات درباره معامله کتاب اوباما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید