تصمیم آمریکا برای دوستان سوریه

به گزارش راه ساری، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تحریم های در نظر گرفته شده علیه سوریه، همچنین دولت هایی که قصد ازسرگیری روابط با نظام این کشور را دارند، نیز در برخواهد گرفت.

تصمیم آمریکا برای دوستان سوریه

جیرالدین گریفیث، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در امور منطقه در مصاحبه با العربی الجدید درباره قانون قیصر که قرار است طی کمتر از یک ماه و در ماه آینده میلادی اجرایی گردد، اظهار کرد: کشورها و دولت هایی که در کوشش برای مصالحه و ازسرگیری روابط با نظام سوریه هستند در معرض تحریم های آمریکا قرار دارند و عملیات بازسازی سوریه مرتبط با حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.

وی درباره سازوکار واشنگتن برای افزایش فشارها بر نظام سوریه به وسیله قانون تحریم های قیصر مدعی شد: این قانون این امکان را برای آمریکا فراهم می نماید تا با بازخواست نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به درگیری های وحشتناک و مداوم در سوریه انتها دهد.

گریفیث در ادامه گفت: قانون قیصر شامل چند بند اصلی است که به وسیله مجازات کسانی که به نظام سوریه در دستیابی به کالا، خدمات و موارد دیگر یاری می نمایند، تحریم هایی را علیه نظام سوریه و هم پیمانان آن إعمال می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه هشدار داد: اگر دولتی درصدد مصالحه با نظام سوریه باشد، تحریم های الزام آور آمریکا شرکت های آن کشور را که درصدد مشارکت در بازسازی سوریه هستند، به شدت تهدید خواهد نمود. قانون قیصر شامل تحریم و ممنوعیت سفر برای کسانی است که از اعضای نظام سوریه و حامیان سوری و بین المللی آن هستند.

جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه آدینه گذشته توضیح داد که قانون قیصر در ژوئن آینده اجرایی می گردد تا فشارها بر دولت سوریه را افزایش دهد.

به موجب این قانون، آمریکا می تواند حامیان و هر شخص یا گروه یا دولتی را که به دولت سوریه یاری اقتصادی یا کالایی یا تکنولوژیک می نماید، تحریم کند.

این قانون همچنین به آمریکا اجازه تحریم ناقضان حقوق بشر و خانواده هایشان در سوریه را می دهد و در آن از افراد مشخصی نام آورده شده و پیشنهاد تحریم شان مطرح شده است، از جمله رئیس جمهوری سوریه، نخست وزیر و معاونان وی، فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی زمینی و دریایی و دستگاه اطلاعات، مقامات وزارت کشور و پلیس، مدیران زندان های سوریه و رؤسای شاخه های امنیتی.

312 310

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9338

به "تصمیم آمریکا برای دوستان سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آمریکا برای دوستان سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید