کوشش ترامپ برای اعمال تبعیض نژادی در آمریکا شرم آور است

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از پرسشی درباره شهروندی (قانونی بودن) که قرار است در فرم های سرشماری عمومی سال 2020 گنجانده گردد انتقاد کرد و آن را تلاشی برای تبعیض نژادی و رجحان دادن سفید پوستان در آمریکا دانست.

کوشش ترامپ برای اعمال تبعیض نژادی در آمریکا شرم آور است

پلوسی در مراسمی در مورد انتخابات در سان فرانسیسکو گفت: شعار جدید انتخابات 2020 ترامپ که می گوید دوباره عظمت را به آمریکا بازمی گردانیم در واقع در راستای حفظ همان شعاری است که می گفت آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کنیم.

پلوسی اضافه کرد: با گنجاندن سوال درباره شهروندی در فرم های سرشماری آنها می خواهند اطمینان حاصل نمایند که تنها عده ای خاص در این سرشماری محسوب خواهند شد و این واقعاً مایه ننگ است. این چیزی نیست که بنیانگذاران آمریکا در نظر داشتند. هدفی آنها از این کار این است که چالشی به وجود آورند که تنها عده ای خاص به فرم های سرشماری پاسخ دهند.

ترامپ اخیراً خاطرنشان کرد دستور اجرایی را در نظر دارد تا با پرسش درباره شهروندی بتوان اطمینان حاصل کرد تنها کسانی که شهروند هستند در فرم های سرشماری محسوب می شوند.

ماه گذشته میلادی قضات دادگاه عالی آمریکا با 5 رأی مخالف در برابر 4 رأی موافق مانع تصویب چنین قانونی شدند. این دادگاه پرسش مطرح شده توسط دولت ترامپ درباره شهروندی در فرم های سرشماری را فاقد توجیه قانونی دانست.

هرچند بعدتر وزارت دادگستری خاطرنشان کرد در صورت داشتن دلیل کافی می توان این پرسش را در فرم های سرشماری گنجاند.

این در حالی است که از مدتی پیش دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیق درباره کوشش های دولت ترامپ برای اضافه کردن پرسش درباره شهروندی به این فرمها را شروع نموده اند. کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی ویلیام بار دادستان کل آمریکا و ویلبور رأس وزیر بازرگانی این کشور را عامل ایجاد اختلال در کار کنگره خواند و آنها را به دلیل سرپیچی از عمل به احضاریه های کنگره در مورد ارائه اسناد و مدارک لازم برای گنجاندن پرسش درباره شهروندی به فرمهای سرشماری مقصر دانست.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3700

به "کوشش ترامپ برای اعمال تبعیض نژادی در آمریکا شرم آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ترامپ برای اعمال تبعیض نژادی در آمریکا شرم آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید