تماشای دیوید کاپرفیلد رنگین پوست در افتتاحیه جشنواره لندن

به گزارش راه ساری، شصت و سومین جشنواره فیلم لندن با نخستین نمایش اروپایی تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد به کارگردانی آرماندو یانوچی شروع به کار می نماید.

تماشای دیوید کاپرفیلد رنگین پوست در افتتاحیه جشنواره لندن

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، فیلمساز 55 ساله اسکاتلندی نامی ایتالیایی دارد و تازه ترین تجربه کارگردانی خود را سپتامبر سال جاری در جشنواره تورنتو در آمریکای شمالی به نمایش می گذارد. به این ترتیب، تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد بر اساس رمان کلاسیک چارلز دیکنز در نخستین حضور اروپایی در جشنواره لندن روی پرده می رود. دو پاتل هندی در این درام تاریخی نقش دیوید کاپرفیلد را ایفا نموده است.

فیلم نگاهی تازه دارد به روایت خودزندگینامه ای و حماسی دیکنز از سفر پسری جوان به دوران بزرگسالی و پی دریافت آرزوهایش برای نویسنده شدن، آگاهی یافتن به ریشه های فقر در لندن دوران ویکتوریا و البته حس وظیفه شناسی و مراقبت نسبت به عمه عجیب و غریب ش بتسی ترات وود. رمان چارلز دیکنز با عنوانی طولانی و عجیب به شکل سریالی بین سال های 1849 و 1850 منتشر شد و دیکنز آن را محبوب ترین کتاب و رمان خود می دانست.

پاتل که با مجموعه تلویزیونی اسکینز به شهرت رسید و در میلیونر زاغه نشین دنی بویل در مقام ستاره ظاهر شد، ایفاگر نقش چارلز جوان است و نقش عمه عجیب او را تیلدا سوئینتن ایفا می نماید. بن ویشا هم گزینه یانوچی برای نقش اوریا هیپ بوده که از چاپلوس ترین و در عین حال ماندگارترین شخصیت ها در میان آثار نویسنده تحسین شده انگلیسی است. دیکنز در 1870 در 58 سالگی از جهان رفت.

یانوچی فیلمنامه تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد را با همکاری دوست همیشگی اش سایمن بلک ول نوشته و از دیگر فیلم های کارنامه او می توان به در چرخه و مرگ استالین اشاره نمود. پخش سریال کمدی سیاسی ویپ به کارگردانی یانوچی پس از سال ها در شبکه HBO خاتمه یافت و او این روزها سرگرم فراوری هجویه علمی خیالی خیابان 5 در استودیویی بیرون لندن است.

دیوید کاپرفیلد پیش از این هشت اقتباس سینمایی و سه اقتباس تلویزیونی داشته که آخرین آن فیلم دو قسمتی در شبکه BBC با بازی دانیل رادکلیف (پیش از حضور در مجموعه فیلم های هری پاتر) است. انتخاب دو پاتل رنگین پوست و هندی تبار برای ایفای نقش دیوید کاپرفیلد گامی بلند در راستای کلیشه های نژادی بوده و با تحسین کارشناسان روبرو شده است.

شصت و سومین جشنواره فیلم لندن دوم تا سیزدهم اکتبر برگزار می گردد. سال گذشته بیوه ها به کارگردانی استیو مکوئین در افتتاحیه به نمایش درآمد و جایزه مایکل پاول بهترین فیلم به سودابه مرتضایی رسید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3808

به "تماشای دیوید کاپرفیلد رنگین پوست در افتتاحیه جشنواره لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای دیوید کاپرفیلد رنگین پوست در افتتاحیه جشنواره لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید