توجه بودجه 1400 بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: لایجه بودجه 1400 بخش باقی مانده اهداف ریلی را محقق و ضمن اتصال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی، برای اتصال ریل به عراق و تکمیل کریدور ترانزیتی شرق به غرب کاملا عملیاتی برنامه ریزی شده است.

توجه بودجه 1400 بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی

عباس خطیبی روز پنجشنبه درباره شرایط بودجه بخش راه آهن در لایحه بودجه سال 1400 به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: درست مثل سال 99 که با برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات محقق و برنامه ها عملیاتی شد، چشم انداز مناسبی از تحقق برنامه های ریلی در سال 1400 با اتکا به ردیف بودجه وجود دارد.

وی گفت: سال جاری برنامه ریزی کردیم تا در یک فرایند یک تا دوساله، بخش مهمی از طرح های ریلی با یک بودجه هدفمند و با رویکرد عملگرا محقق گردد، بودجه ای تعریف و ترسیم شد که توانست بخش اجرایی را یاری کند و برنامه ها را با زمان بندی معین جلو ببرد.

خطیبی گفت: رقم بودجه سال آینده برای اتصال سه مرکز دیگر به شبکه ریلی، قابل اتکا و تکمیل کننده برنامه های ریلی سال 99 است. ما اتصال مراکز سه استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی را در نظر داریم که رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این سه طرح کافی است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، طرح هایی از جمله تکمیل کریدورهای ترانزیتی و تکمیل شبکه ریلی در راستاهای خارجی در دستور کار است، از جمله اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل راستا ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار که به صورت هدفمند در لایحه بودجه 1400 تعریف شده و عملیاتی به نظر می آید.

خطیبی گفت: پس از اتصال راه آهن ایران و افغانستان به یکدیگر برنامه اقتصادی برای اتصال راه آهن ایران به سایر همسایگان در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی گفت: 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار بخش ریلی در بودجه سال آینده است اما انتظار می رود مطابق سال گذشته تخصیص های بالاتری از محل سایر منابع دریافتی نصیب شرکت ساخت و پروژه های عمرانی گردد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه 17 آذرماه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1400 کل کشور با سقف بیش از 2400 هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.

این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس، برای شورای نگهبان ارسال می گردد تا به قانون تبدیل گردد و در سال آینده به اجرا برسد.

مجموع بودجه شرکت ساخت در بخش راه و ریل در سال آینده 7 هزارو 800 میلیارد است.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13412

به "توجه بودجه 1400 بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه بودجه 1400 بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید