ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها همچنان ادامه دارد ، از اعلام نتایج تا انتخاب رشته کنکور دکتری 99

به گزارش راه ساری، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها همچنان ادامه دارد ، از اعلام نتایج تا انتخاب رشته کنکور دکتری 99

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

نتایج کنکور دکتری 99 اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج کنکور دکتری 99 اعلام کرد: کل مجازین آزمون دکتری 99 به تعداد 116040 نفر است که 62938 نفر در دوره روزانه مجاز شدند.

لازم به ذکر است، انتخاب رشته کنکور دکتری سال جاری از سوم تا پنجم شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام گرفت.

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد تا 10 شهریور ادامه دارد

انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال 99 دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده اند، از ساعت 22 سوم شهریور ماه شروع و تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 شهریور ماه ادامه دارد. داوطلبان ضروری است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه و سپس برای ثبت رشته های به ترتیب علاقمندی خود اقدام نمایند.

شروع پذیرش دوره های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره پذیرش مهرماه 99 اعلام کرد: پذیرش دوره های کاردانی از چهارم تا یازدهم شهریور و پذیرش دوره های کارشناسی از یازدهم تا هفدهم شهریورماه انجام می گردد. ظرفیت پذیرش دانشگاه 340 هزار نفر است و در سال 99، 520 رشته مقطع محل را خواهیم داشت که از این تعداد 312 رشته در مقطع کاردانی و 304 رشته در مقطع کارشناسی است.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد

ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد های درخشان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه آزاد اسلامی تا روز دوشنبه 10 شهریور تمدید شد. داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما می توانند در صورت واجدالشرایط بودن نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام نمایند.

ترخیص از خدمت سربازی با ثبت نام در دانشگاه پیغام نور

مرتضی محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیغام نور با عنوان اینکه حداکثر معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال، کارشناسی ارشد 3 سال و دکترای تخصصی در دانشگاه پیغام نور شش سال است، گفت: سربازان وظیفه ای که به خدمت اشتغال دارند، در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر و نداشتن غیبت اولیه برای تحصیل در دانشگاه، ترخیص از خدمت خواهند داشت.

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها تا 7 مهر تمدید شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تا روز چهارشنبه پنجم شهریورماه 86 هزار و 849 نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (مهرماه 1399) ثبت نام نموده اند، مطرح نمود: مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره ها تا روز دوشنبه 7 مهر تمدید شد.

اعتقادی به مافیای کنکور ندارم

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره بحث مافیای کنکور گفت: از نظر من این موضوع نمی تواند تأثیرگذار باشد، چون من شخصاً به بحث مافیای کنکور اعتقاد ندارم چرا که 85 درصد رشته های دانشگاهی احتیاج به نمره آزمون ندارند و مشکل تنها بر سر رشته های پرمتقاضی است و سال جاری هم اعلام شده که 900 هزار جایگاه بدون احتیاج به نمره آزمون قابل انتقال و انتخاب برای داوطلبان است.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دوره های کاردانی نظام جدید از 11 شهریور شروع می گردد

متقاضیان شرکت در دوره های بدون آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی وحرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 99 که در مهلت های تعیین پیشین پیروز به ثبت نام نشدند، می توانند از 11 تا 14 شهریورماه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته ها اقدام نمایند.

انتخاب رشته دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از 11 تا 14 شهریور انجام می گردد

مطابق اطلاعیه اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فراهم کردن فرصت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی معدل کل دوره کاردانی دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 99، کلیه متقاضیان شرکت در این دوره ها می توانند از روز سه شنبه 11 شهریورماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت نام اقدام نمایند.

کلاس های آموزشی دانشگاه صنعتی شریف از 29 شهریورماه شروع می گردد

مطابق تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان کارشناسی ورودی 98 و ماقبل از 15 تا 18 شهریورماه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی 98 و ماقبل از 19 تا 22 شهریورماه ثبت نام خواهند شد همچنین کلاس های دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف از 29 شهریورماه شروع می گردد.

جزئیات طرح جابجایی رشته های دانشگاه آزاد اعلام شد

بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح جابجایی رشته ها تا حد مجاز در واحد های دانشگاه آزاد گفت: طرح جابجایی رشته ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می نماید، اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط اطرافشان شغل متناظر آن رشته را ندارند. ما در واقع می خواهیم رشته ها را با هزینه زیاد از یک واحد یه واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که رشد و پیشرفت منطقه به وسیله ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.

دسترسی محققان به اسناد علمی و تاریخی با سامانه سنا ممکن شد

نخستین و جامع ترین بانک کتاب شناسی منابع فارسی دنیا با عنوان سامانه حافظه ملی، با هدف رسیدن به درگاه تعاملی کنشگران میدان علم، غنی سازی تجربه کاربران و توزیع عادلانه اطلاعات و همچنین در جهت توزیع عادلانه و دسترسی آزاد به اطلاعات نخستین پایگاه جست وجوی محتوای روزنامه و نشریات کشور با عنوان سنا رونمایی شد.

هفته پژوهش و فناوری سال جاری از 22 آذرماه شروع می گردد

غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: هفته پژوهش و فناوری در سال 1399 از 22 آذر ماه به مدت یک هفته برگزار می گردد که مهمترین رویداد پژوهش و فناوری رسمی و گسترده در سطح کشور است.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11266

به "ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها همچنان ادامه دارد ، از اعلام نتایج تا انتخاب رشته کنکور دکتری 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها همچنان ادامه دارد ، از اعلام نتایج تا انتخاب رشته کنکور دکتری 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید