ثبت 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری ظهر شنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در آئین افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، گفت: مراکز نوآوری و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و آغاز هستند. دانشگاه به عنوان مبدا اقتصادِی، تکنولوژی، فرهنگ و تغییرات جامعه، باید به صندلی اصلی خود بازگردد و برای تغییر در جامعه، باید با آن تعامل داشته باشد.

ثبت 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور

وی اعلام کرد: دانشگاه باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی، دفاتر ارتباط با صنعت فروش شرکت های دانش بنیان و… تأمین کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: امروز هیچ دانشگاه خوبی در جهان نیست که بیشتر از 10 تا 15 درصد تأمین اقتصادی آن مبتنی بر شهریه و یاری دولت باشد و حرکت دانشگاه های کشور باید به همین پیش رود.

ستاری با بیان اینکه کشور در حوزه آموزش هزینه سنگین متحمل می گردد، گفت: بودجه کشور بر سه پایه آموزش، بهداشت و رفاه واقع شده است و هزینه مجموع دیگر بخش ها و سازمان ها به 10 درصد بودجه هم نمی رسد.

ثبت 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور

در حاشیه این مراسم معا ون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از 5600 شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده که با فعالیت این واحدهای فناوری بیش از 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به اینکه استان مرکزی در راه اندازی شرکت های دانش بنیان سرآمد است اضافه کرد: شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک در همراهی با یک شرکت خصوصی اقدام جهادی در بومی سازی یک محصول تحریمی را داشته اند که برای کشور از اهمیت بالایی دارد و این حرکت قابل تقدیر است.

وی توضیح داد: ارتباط هدفمند و گسترده شرکت های خصوصی و دولتی باعث جذب نوآوری می گردد و دولت نیز کوشش می نماید تا با راه اندازی یک اکوسیستم جدید واحدهای فراوریی و شرکت های دانش بنیان را در فراوری محصولات تحریمی حمایت کند.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13095

به "ثبت 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید