جزئیات واریز و بازپرداخت وام یک میلیونی

به گزارش راه ساری، شیوع کرونا و مسائل مالی ناشی از آن دولت را بر آن داشت تا برای جبران بخش کوچکی از مسائل مالی خانوارها تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

جزئیات واریز و بازپرداخت وام یک میلیونی

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران در این گزارش هر آنچه درباره وام یک میلیونی ویژه یارانه بگیران در ایام کرونا احتیاج است بدانید، اشاره شده است.

وام یک میلونی ویژه یارانه بگیران یکی از یاری های تسهیلاتی دولت به مردم بود که از 26 فروردین ماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه ای شرایط ثبت نام برای دریافت وام یک میلیونی را اظهار داشت.

طبق اطلاعیه ای که این وزارت خانه اظهار داشت این طور مشخص شد که سرپرستان خانوار کدملی خود را با سیم کارتی که به نام خودشان است به 6369 پیامک کند، این شیوه ثبت نام در نظر اول بسیار ساده می آمد اما بودند سرپرستان خانواری که سیم کارت به نامشان نبود و نمیدانستند که برای ثبت نام چه کار بایدانجام دهند.

حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: سرپرست خانواری که خط تلفن به نام خود ندارد باید یک سیم کارت با کد ملی خود او به نامش خریده گردد.

وی بیان نمود: پرداخت این وام توسط بانک صورت می گیرد و ساده ترین راه برای احراز هویت سرپرست خانوار همین خرید سیم کارت با کد ملی فرد است چراکه گاهی ممکن است فردی فوت نموده، اما جایی ثبت نشده باشد این کار برای احراز هویت سرپرست خانوار است.

با اعلام این خبر سرپرستان خانواری که سیم کارت به نامشان نبود باید اقدام به خرید سیم کارت می کردند، اما یک مشکل دیگر به وجود آمد آن هم ایجاد صف های طولانی در مقابل دفاتر پیشخوان برای خرید یک سیم کارت بود. همان روز بعد از انتشار تصاویر این صف ها وزیر ارتباطات اظهار داشت که اپراتورها باید به صورت آنلاین سیم کارت به فروش برسانند همچنین مشخص شد سرپرستان خانواری که سیم کارت به نام خود ندارد می تواند به صورت رایگان سیم کارت خریداری کند.

بیشتر بخوانید: فیلم | جزئیات زمان پرداخت مرحله دوم وام کرونا

  • مرحله اول و دوم ثبت نام

یکشنبه 31 فروردین آخرین روز برای ثبت نام دور اول دریافت وام یک میلیونی بود و طبق اعلام سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا بنا شد سرپرستان خانواری که تا این تاریخ کد ملی خود را 6369 ارسال کردند 4 اردیبهشت ماه این وام را دریافت نمایند که در این مرحله به حساب 17 میلیون و 153 هزار و 21 سرپرست خانوار وام یک میلیونی واریز شد.

مرحله دوم ثبت نام از 1 اردیبهشت تا 7 اردیبهشت شروع شد و اعلام شد سرپرستان خانواری که تا 7 اردیبهشت کدملی خود را پیامک می نمایند 11 اردیبهشت می توانند این وام را دریافت نمایند به همین منظور حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی خبرنگاران، درباره تعداد ثبت نام نمایندگان برای دریافت وام یک میلیونی، اظهار کرد: وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از 1 اردیبهشت تا 7 اردیبهشت ماه پیامک های ارسالی به 6369 را دریافت نموده و لیست 2 میلیون و 266 هزار و 263 سرپرست خانوار را برای سازمان هدفمندی یارانه ارسال کردیم.

وی بیان نمود: سازمان هدفمندی یارانه اطلاعات را در اختیار بانک مرکزی قرار داد و بانک مرکزی نیز اظهار داشت که 24 ساعت بعد از دریافت اطلاعات فرایند واریز را شروع می نماید بنابراین 11 اردیبهشت فرایند واریز شروع می گردد.

اما در این بین اخبار جابه جایی به گوش رسید که 7 اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای دریافت وام یک میلیونی است که سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا این موضوع را رد و اظهار داشت که 18 اردیبهشت آخرین مهلت برای ثبت نام وام یک میلیونی است و کسانی که تا 18 اردیبهشت ثبت نام نمایند اواخر ماه مبارک رمضان می توانند وام یک میلیونی را دریافت نمایند.

اما در همان روز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیچ محدودیتی در زمان ثبت نام و درخواست وجود ندارد و یارانه بگیران می توانند تا سرانجام ایام کرونایی هر زمان که بخواهند برای دریافت وام اقدام نمایند.

همچنین حسین میرزائی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا بیان نمود: بنابر گفته شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تا سرانجام ویروس کرونا اگر خانواری باشد که این وام را دریافت ننموده باشند جهت برایش باز است و می تواند ثبت نام کند.بنابراین 18 اردیبهشت آخرین فرصت برای دریافت وام یک میلیونی نیست و تا زمانی که کرونا هست مهلت برای ثبت نام این وام یک میلیونی دارند.

این تمام جزئیات وام یک میلیونی ویژه یارانه بگیران در ایام کرونا بود که به صورت اجمالی به تمام موارد در این مدت پرداخته شد.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8988

به "جزئیات واریز و بازپرداخت وام یک میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات واریز و بازپرداخت وام یک میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید