جشن شکرانه انار در عقدا برگزار می گردد

به گزارش راه ساری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان اردکان گفت: جشنواره یک روزه شکرانه انار در بخش عقدا این شهرستان برگزار می گردد.

جشن شکرانه انار در عقدا برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، محسن میرجانی امروز چهارشنبه 22 آبان 98 با اشاره به برگزاری جشنواره یک روزه انار در بخش عقدا این شهرستان گفت: این جشنواره آدینه، 24 آبان همزمان با گرامی داشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) برگزار می گردد.

او اضافه نمود:عقدا یکی از کانون های اصلی فراوری انار در شهرستان اردکان است و انار آن از شاخص ترین و خوش طعم ترین انارهای استان یزد است که در کشور معروف است.

میرجانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی بیشتر انار عقدا و ارتقای دانش فنی برای استفاده از روش های مکانیزه و علمی به منظور فراوری بیشتر این محصول در عقداست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان اضافه نمود: مراسم محلی پخت رب انار، ارائه فرآورده های انار و آموزش نحوه کاشت و نگهداری درخت انار از برنامه های این جشنواره است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6588

به "جشن شکرانه انار در عقدا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن شکرانه انار در عقدا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید